آمریکا لبخند روحانی و ظریف راغنیمت بداند

به گزارش افکارنیوز، محسن رضایی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شنبه شب شبکه دو سیما گفت: همه راه ها به روی آمریکایی ها بسته است و آنها توان حمله نظامی و افزایش تحریم ها را ندارند.

وی گفت: آمریکایی ها در پایان مذاکرات مانند وزنه برداری هستند که قدرت وزنه را ندارد بنابراین اگر مذاکرات تمدید شود طبیعی است و نشان می دهد تیم مذاکره کننده اوباما اختیارات کافی ندارد.

آمریکایی ها نیت شومی دارند


رضایی افزود: آمریکایی ها بحثرا از هسته ای به سمت موشکی سوق داده اند و می گویند ایران نباید موشک هایی با برد بیش از ۳۰۰ کیلومتر داشته باشد که این نوعی خلع سلاح است و اگر روزی رژیم صهیونیستی بخواهد به ایران حمله نظامی کند ما توان پاسخگویی نداشته باشیم.

وی گفت: این نشان می دهد آمریکایی ها نیت شومی دارند و می خواهند در آینده جنگی را بر ضد ایران تحمیل کنند که ایران قدرت مقابله به مثل نداشته باشد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: اشتباه آمریکایی ها این است که علائم مشکوکی را به میز مذاکره منتقل می کنند.

رضایی گفت: آمریکایی ها صحنه میز مذاکره را از صحنه تفاهم آمیز به کانال انحرافی می کشانند و این مذاکرات را با خطر روبرو می کند.

وی با بیان اینکه رؤسای جمهور آمریکا اختیارات بسیاری دارند و می توانند مصوبات کنگره را وتو کنند افزود: اکنون مسئله؛ ظرفیت و توان مدیریتی اوباماست زیرا این پرونده برای وی بسیار سنگین است.

رضایی گفت: البته خود اوباما این سنگ را درون چاه انداخت زیرا جرج بوش با آن همه تندروی جرأت نکرد تحریم های سال های اخیر را بر ضد ایران اعمال کند.

رئیس جمهور آمریکا نباید از خود ضعف نشان دهد و باید تصمیم بگیرد


وی افزود: آمریکایی ها فکر کردند با فتنه ۸۸ ایران ضعیف شده و زمان مناسبی است که تحریم های شدید را بر ضد ایران اعمال کنند اما پس از اینکه دیدند جمهوری اسلامی ایران پر قدرت ایستاده است به این نتیجه رسیدند که اشتباه کرده اند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اوباما بر این اساس تلاش کرد تحریم هایی را که به دست خود ایجاد کرد بردارد اما به دلیل فشارهای داخلی و صهیونیست ها نمی تواند مسئله را کنترل و مدیریت کند.

رضایی افزود: ناتوانی اوباما باعثشده جان کری با شرمندگی بیاید و بگوید متنی را که پیش از آن توافق شده است تغییر دهند.

وی گفت: امروز در وین جنگ عبارت ها و عبارت نویسی است.

رضایی افزود: رئیس جمهور آمریکا نباید از خود ضعف نشان دهد و باید تصمیم بگیرد.

آقای ظریف و تیم وی از قوی ترین دیپلمات ها


وی با بیان اینکه تیم مذاکره کننده کشورمان مهارت بسیاری دارد و آقای ظریف و تیم وی از قوی ترین دیپلمات ها و از نظر علمی و تجربی توانمند هستند گفت: این تیم تا کنون شجاعانه از مواضع و منافع ملی دفاع کرده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: البته دیپلمات های پیش از آقای ظریف نیز کار دشواری داشتند.

رضایی گفت: تیم مذاکره کننده به خوبی می داند که باید ایستادگی کند و خطوط قرمز را از رهبر معظم انقلاب گرفته است.

وی افزود: آقای روحانی نیز تیم مذاکره کننده را به خوبی توجیه کرده است.

رضایی گفت: در این روزها ایستادگی تیم مذاکره کننده باید افزایش یابد و ملت ایران از ایستادگی آنها حمایت می کنند.

وی با بیان اینکه خطوط قرمزی که رهبر معظم انقلاب تعیین کرده اند کاملاً مشخص است افزود: آنچه از روی میز مذاکره به تهران منتقل می شود خطوط قرمز در آن رعایت شده است.

تأیید نهایی توافق در تهران و واشنگتن انجام می شود


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: توافق با ۱ + ۵ دو مرحله دارد که یکی آن چیزی است که روی میز است و دیگری آن چیزی که در تهران و واشنگتن تأیید می شود.

رضایی افزود: توافق چیزی نیست که روی میز نوشته شود بلکه تأیید نهایی در تهران و واشنگتن انجام می شود و زمانی که ایران و کشورهای ۱ + ۵ تعهدات خود را همزمان اجرا کردند و تحریم ها بر ضد ما در مدت معقولی رفع شد توافق نهایی حاصل می شود.

لبخند روحانی و ظریف را غنیمت بشمارید تا دوباره سیلی نخورید


وی خطاب به آمریکایی ها گفت: لبخند آقایان روحانی و ظریف را غنیمت بشمارید زیرا ۱۳ سال پیش آنها به شما لبخند زدند و شما تحویل نگرفتید و سیلی ۲۰ هزار سانتریفیوژ و غنی سازی ۲۰ درصدی را خوردید.

رضایی افزود: اکنون به شما توصیه می کنم خنده دوباره آقای روحانی را تحویل بگیرید که سیلی ۱۰۰ هزار سانتریفیوژی نخورید.

وی به آمریکایی ها گفت: ما صادقانه با شما گفتگو می کنیم اما شما دشمنی های زیادی با ما داشته اید و در مذاکرات این قدر بازی نکنید، از سنگ اندازی دست بردارید و وقت ملت ایران را نگیرید.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: تحریم های پولی و بانکی در نخستین فرصت باید برداشته شود و تحریم های دیگر نیز باید از سر راه ایران کنار برود.

رضایی گفت: ما جدی هستیم و بر توافق نظارت می کنیم.

وی افزود: مسائل درباره پی ام دی به مقدار زیادی حل و ابهامات برطرف شده است.

رضایی گفت: در روزهای گذشته بین آقایان شمخانی و آمانو مطالب رد و بدل شد و اکنون در مرحله نهایی هستند.

وی افزود: مسائل سیاسی نیز به نقطه پایانی رسیده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اکنون چین، روسیه و آلمان از این همه همکاری ایران تمجید می کنند و نسبت به آمریکایی ها مسئله دار شده اند.

آمریکا در مذاکرات ۱ + ۵ تنها شده است


رضایی افزود: آمریکا در مذاکرات ۱ + ۵ تنها شده است.

وی درباره درخواست غربی ها برای بازرسی از پایگاه های نظامی کشورمان گفت: ایران اعلام کرده است به هیچ وجه اجازه ورود به پایگاه های نظامی و اسرار نظامی خود را نمی دهد و همه کشورها این قاعده را رعایت می کنند و ما نیز قاعده بین المللی را رعایت می کنیم.

رضایی افزود: همه باید از تیم مذاکره کننده حمایت کنند که این اتفاق افتاده است و رهبر معظم انقلاب جامعه را یکپارچه کرده اند.

تشدید تحریم ها نتیجه ای نخواهد داشت

وی گفت: تیم مذاکره کننده همانطور که تا کنون ایستاده، روی منافع ملی بایستد و آمریکایی ها بدانند هیچ کار نظامی بر ضد ایران نمی توانند انجام دهند و تشدید تحریم ها نیز نتیجه ای نخواهد داشت.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: آمریکایی ها راهی ندارند جز اینکه مذاکرات را به صورت معقول و با روی خوش ادامه دهند.

رضایی گفت: آمریکایی ها با طرح موضوع موشک ها اشتباه راهبردی مرتکب شده اند و به جای جلب اعتماد ایران، ذهنیت ۷۰-۸۰ ساله ای که ملت ایران از آنها دارند، زنده می کنند.

مسئول سابق امنیت ملی آمریکا: امریکا باید مواضع خود را تعدیل کند

فلینت لورت مسئول سابق امور خاورمیانه در شورای امنیت ملی آمریکا نیز در ارتباط تصویری با این برنامه گفت: پس از اینکه شاخص ها برای مذاکرات مشخص شد آمریکایی ها برای رفع انتقادهای عمومی، موضع سخت و علنی در مورد برخی مسائل مهم اتخاذ کردند.

وی افزود: ایران، چین و روسیه با مواضع آمریکا مخالفت هایی داشتند و دولت آمریکا برای اینکه توافقی به امضا برسد و در شورای امنیت نهایی شود باید مواضع خود را تعدیل کند.

دولت آمریکا نیاز دارد به توافق برسد

لورت گفت: دولت اوباما بسیار علاقه مند است با ایران به توافق برسد اما اگر توافق حاصل نشود گزینه ها برای رویارویی با دیگر مسائل بسیار کم خواهد شد.

وی افزود: دولت آمریکا نیاز دارد به توافق برسد و تلاش می کند مشکلات سیاسی را در این زمینه رفع کند.