برکناری برخی از شهرداران به دلیل عدم اجرای قانون

به گزارشافکارنیوز،مهدی چمران پس از پایان یکصد و شصت و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به دستورات جلسه امروز شورای شهر تهران اظهار داشت: در ابتدای جلسه موضوع نامگذاری و تذکر فرمانداری تهران در این خصوص بررسی شد که در نهایت اصلاحات لازم صورت گرفت.

وی اضافه کرد: موضوع بعدی در ارتباط با معرفی چهار نفر از ذی‌حسابان یا قائم‌مقام ذی‌حسابی بود که البته قبلا در کمیسیون‌ها بحثشده بود و مورد تایید نیز قرار گرفته بود.

رئیس اسلامی شورای شهر تهران‌ خاطر نشان کرد: گزارش تفریق بودجه سال ۹۲ شورای شهر تهران دستور بعدی جلسه امروز شورای شهر تهران بود که در نهایت تفریق بودجه سال ۹۲ طی یک ماده واحده به تصویب رسید.

چمران در ادامه با اشاره به قانون برج باغات و اجرای آن در شهر تهران اضافه کرد: قبل از اینکه این قانون به تصویب برسد معلوم نبود چه اتفاقاتی سر باغات می‌آمد و ما برای اینکه ساماندهی کنیم این قانون را به تصویب رساندیم که کار بسیار ارزشمندی بوده است.

وی با اشاره به اجرای این قانون بیان داشت: تقریبا تمامی شمیران و بخشی از مناطق ۳ و ۲ باغ هستند و هم اکنون نیز درختان فراوانی در این منطقه حفظ شده است.

رئیس اسلامی شورای شهر تهران تصریح کرد: در قانون برج باغات این اجازه داده شده است که ۷۰ درصد از باغ حفظ و ۳۰ درصد از آن ساخت و ساز شود که البته در همین قانون تاکید شده است که نباید به ۷۰ درصد از حفظ باغات بسنده کرد بلکه باید درختان را تکمیل و به حد نصاب باغ رساند.

چمران گفت: در هر صورت ما نیز آمادگی داریم که چنانچه قانون بهتری برای حفظ باغات مد نظر سایر دوستان و مسئولان است آن از بررسی کنیم.

وی همچنین با اشاره به عزل و تغییر برخی از شهرداران مناطق به دلیل عدم اجرای قانون برج باغات خاطر نشان کرد: شورا توجه ویژهای را به صیانت و حفظ باغات دارد و در این زمینه کوتاه نخواهد آمد.