به سوی اسرائیل عبادت کنید!

به گزارش افکارنیوز، سایت موسسه راهبردی دیده بان نوشت: بررسی سازمان‌های مسیحیت تبشیری که عمده آنها وابسته به مسیحیت صهیونیستی هستند از مهمترین موراد شناخت جنبش مسیحیت صهیونیستی است، مراکزی که مستقیم یا غیر مستقیم به سازمان‌های امنیتی و اطلاعاتی کشورهای غربی متصل‌اند و با هدایت این سرویس‌های جاسوسی گام بر می‌دارند. مهمترین فعالیت سازمان‌ها مسیحیت صهیونیستی ایجاد دگرگونی و تغییر در باور مسیحیان بومی کشورهای اسلامی است تا به تدریج باورهای صهیونیستی را پذیرفته و کلیساهای آنها تبدیل به پایگاه‌های حمایت از رژیم صهیونیستی و ایالات متحده در آن کشورها باشد.

سفارت بین المللی مسیحیان(ICEJ)

این سازمان از خطرناکترین سازمان‌های حمایت از صهیونیست‌ها محسوب می‌شود و در تابستان ۱۹۸۰ پس از آنکه کِنیسِت(پارلمان) رژیم صهیونیستی، بیت‌المقدس را پایتخت خود اعلام کرد، ۱۳ کشور سفارت خود را در این رژیم بستند. پس از این امر عده‌ای از مسیحیان صهیونیست پس از جشن Tabernacles و برای نشان دادن دشمنی خود با مسلمانان، مرکزی بوجود آوردند و به دلیل خروج سفارتخانه‌ها نام آن را سفارت بین‌المللی مسیحیان بیت‌المقدس گذاردند، تا نشان دهنده حمایت مسیحیان صهیونیست از اسرائیل باشد.

این سازمان هدف از تاسیس خود را اینچنین بیان می کند: «ICEJ از آغاز دو هدف عمده داشته است، اول کانالی باشد تا پیروانش حمایتهای خود را از اسرائیل از آن طریق مبذول دارند. دوم به عنوان صدایی الهی به گوش نسل حاظر برساند که وعده‌اش مبنی بر بازگرداندن فرزندان اسرائیل به سرزمین خود و ایجاد رابطه‌ای صحیح با خدای خود، یعنی خدای اسرائیل، میثاقی تزلزل ناپذیر است.»

این سازمان در کشورهای مختلف دنیا شعبات نمایندگی دارد و مدیر فعلی آن «یورگن بوهلر» می‌باشد، از جمله فعالیت‌های این سازمان برگزاری کنفرانس‌های مختلف در ایجاد ارتباط بین مسیحیان و اسرائیل می‌باشد. همچنین بخش‌های انتشارات ICEJ، نشریه خبری بین‌المللی اینترنتی، ساماندهی یادواره‌های مختلف در رژیم صهیونیستی با حضور هیئت‌های خارجی از مهمترین برنامه‌های این سازمان بوده است که توانسته بازویی قدرتمند در حمایت از اسرائیل باشد.

اهمیت و جایگاه این سازمان به حدی است که به طور رسمی نسخه مسیحی مجله ماهانه «جورازالم پست»(Jerusalem Post) را برای روزنامه مشهور جورازالم پست که مهمترین روزنامه رژیم صهیونیستی است تهیه می‌کند. از فعالیت‌های مهم این سازمان تشکیل گروه‌های بین‌المللی جوانان «گرفتد»(Grafted) است که تور‌های جوانان و دوره‌های آموزش این گروه‌ها را در کشورهای مختلف سازماندهی می‌کند. در این تورها جوانان مسیحی از نقاط مختلف دنیا به شکل رایگان از اسرائیل بازدید می‌کنند تا بیشتر جذب باورها و نگرش مسیحیت صهیونیستی قرار گیرند.

فعالیت‌های داوطلبانه

از خطرناک‌ترین فعالیت‌های این سازمان جذب مسیحیان افراطی صهیونیست از نقاط مختلف دنیا برای فعالیت‌های داوطلبانه در مناطق اشغالی کرانه باختری است، فعالیت‌هایی که به محاصره بیشتر مسلمانان فلسطین می‌انجامد. از کارهای بدنی گرفته تا فعالیت‌های فکری و هنری، البته شایان ذکر است که این فعالیت‌ها سابقه‌ای درخشان برای آینده شغلی این افراد در کشورهای حامی اسرائیل از جمله ایالات متحده محسوب می‌شود!

سازمان(MERF)

همچنین سازمان MERF با همین تمرکز بر مناطق مختلف جزوات تبشیری نیز تهیه و ارسال می‌کند و وب سایت‌هایی را بر همین مبنا اداره کرده و زیر نظر دارد. سازمان MERF همچنین علاوه بر قبرس مراکز مشابهی در لبنان، مصر، سودان، کنیا، اتیوپی و اندونزی به جهت آموزش و کادر‌سازی در خاورمیانه دایر کرده است. در این مراکز از دوره‌های بلند‌مدت با آموزش‌های سمعی و بصری تا دوره‌های ویژه و سمینارها و کنفرانس‌ها در زبان‌های عربی و… برگزار می‌شود. این سازمان در سال‌های گذشته از جمله مراکز مهم ارسال مرسولات پستی تبشیری بوده است. در سال ۱۹۷۱ گروهی از مبلغین مسیحی با ملیت‌های مختلف در بیروت لبنان گردهم آمدند، آنها با مسیونرهای تبشیری در کشورهای منطقه همکاری کرده و جلساتی را به اتفاق برگزار کردند. این جلسات در بیروت برگزار می‌شد، در ادامه این فعالیت‌ها بود که سازمان MERF در سال ۱۹۷۴ تاسیس شد. به تدریج این سازمان در میان دیگر محافل مسیحی تبشیری موسوم به «اصلاح شده»(Reformed) در منطقه خاورمیانه که پیرو نگرش‌های «ژان کالون» و «هودریخ زوینگلی» بودند، مورد توجه قرار گرفت. سلسله فعالیت‌های این سازمان با وقوع جنگ در سال ۱۹۷۵ در لبنان متوقف شده و بدنبال آن اعضاء در سراسر دنیا پراکنده شدند. مقامات رسمی سازمان بازداشت شدند اما اعضاء به طور پراکنده در منطقه خاور‌میانه فعالیت می‌کردند، برخی فعالیت‌ها به کشورهای دیگر منتقل شد و فعالیت‌ها در حوزه ترجمه و چاپ کتب و جزوات در مصر به انجام رسید.

در سال‌های بعدی سازمان(LRF) توسط لبنانی‌ها در راستای پی‌گیری ادامه فعالیت‌های MERF در لبنان تاسیس شد، حوادثدهه ۷۰ و ۸۰ میلادی موجب شد تا MERF در استراتژی‌های خود بازنگری کند. از طرفی درها برای برخی فعالیت‌های تبشیری در کشورهای اسلامی بسته شد، از سوی دیگر اهمیت کلیساهای محلی در کشورهای اسلامی برای کشورهای غربی بیش از پیش روشن‌تر شد و سازمان‌های تبشیری که بطور عمده به کلیساهای مسیحیت صهیونیستی وابسته بودند، به جهت نفوذ به کشورهای اسلامی نفوذ در کلیساهای بومی و سنتی کشورهای اسلامی را فرصتی ذی‌قیمت یافتند تا بتوانند از این طریق برای خود جای پا بازکنند. بدین منظور این سازمان‌ها با تاسیس و استفاده از رادیو، شبکه‌های ماهواره‌ای و سایر رسانه‌های جمعی شروع به تاثیر‌گذاری در مسیحیان بومی این مناطق کردند.

ضرورت نفوذ در منطقه خاورمیانه باعثشد تا در سال ۱۹۸۳ جمعی از بنیانگذاران فعال MERF این سازمان را دوباره فعال کنند و در سال ۱۹۸۴ رسماً تحت نام MERF اینبار درجمهوری قبرس به ثبت برسانند. در ۱۹۸۵ هیئت مدیره‌ منطقه‌ای در قبرس تشکیل شد و سازمان به تدریج ساختار نمایندگی‌های مناطق مختلف را با تشکیل کمیته‌های پشتیبانی راه‌اندازی کرد. این امر در سال ۲۰۰۰ به انجام رسید و شورای بین‌المللی متشکل از هفت عضو هیئت مدیره و برخی افراد خاص به جهت نظارت بر این سازمان تشکیل گردیده و در حال حاضر عهده‌‌دار مسئولیت تمام کمیته‌های پشتیبانی است.

در حال حاضر مرکز اصلی MERF در قبرس واقع شده و این سازمان مراکز منطقه‌ای خود را در کشورهای مصر، سودان، عراق و لبنان تاسیس کرده است، MERF با تجربه فعالیت‌های تبشیری در کشورهای عربی سعی می‌کند فعالیت‌های خود را به همه کشورهای اسلامی توسعه دهد. تخصصMERF خاورمیانه است اما کمیته‌های پشتیبانی جهانی به جهت جذب حمایت‌های بین‌المللی بخصوص از جهت مالی و همچنین همسویی با رویکردهای بین‌المللی تبشیری در کشورهای استرالیا، نیوزیلند، انگلستان، ولز، اسکاتلند، ایرلند، هلند، ایالات متحده و کانادا فعال می‌باشند.

سازمان MERF همواره سعی داشته از حوادثمنطقه‌ای استفاده کرده و با جذب کمک‌های بین‌المللی در قالب امداد‌رسانی فعالیت‌های تبشیری خود را سامان دهد؛ تاسیس کارخانه آسیاب غلات در سودان و تشکیل کلاس‌های خیاطی در پاکستان که محمل مناسبی برای جذب بانوان خانه‌دار و متشکل کردن آنها می‌باشد، از این قبیل فعالیت‌هاست. این سازمان استراتژی خود را بر مبنای استفاده از جذب و توانمند‌سازی نیروهای بومی کشورهای اسلامی معرفی می‌کند و در یکی از بروشورهایش مزیت‌های بهره‌گیری از نیروهای تبشیری بومی را چنین بازگو می‌کند: «آنها به راحتی به زبان بومی تکلم می‌کنند و محیط فرهنگی خود را بهتر می‌شناسند پس بهتر از همه می‌توانند پیام عیسی را برسانند. آنها مشکلات ویزا و اقامت ندارند و هزینه صرف شده برای آنها تنها بخشی از هزینه‌های مصرف شده برای میسیونرهای خارجی است. آنها نیازی به ترک محل خدمت و مرخصی ندارند. تنها کار آن است که به آنها اعتماد به نفس قوی داده شود و مجهز به روش‌های شاگردسازی ایمانداران جدید شوند.»

از دیگر اقدامات MERF ارتباط کلیساهای مختلف پروتستان، از جمله «انجیلی»(Presbyterian) و «رفورم»(Reformed) در خاورمیانه است. به همین دلیل استراتژی کلیدی سازمان، تجهیز کلیساهای منطقه و رهبران آن از طریق آموزش بوده که به وسیله اجرای دوره‌های کوتاه‌مدت و دعوت به مراکز MERF در قبرس، مصر، لبنان، کنیا، سودان، اتیوپی و اندونزی به انجام می‌رسد که شامل دوره‌های آموزشی تبشیری رایگان برای گروه‌های مختلف است. حوزه رسانه‌ای و تبلیغی نیز از دیگر بخش‌های ورود مسیحیت تبشیری برای فعالیت است. شبکه مسیحیت صهیونیستی در منطقه خاورمیانه تقریباً برای تمامی زبان‌ها و فرهنگ‌ها به پخش برنامه‌های رادیویی می‌پردازد که زبان فارسی برای مردم ایران، افغانستان و تاجیکستان، زبان اردو برای پاکستان و همچنین شبکه‌های رادیویی با برنامه‌های اختصاصی برای قبایل جنوب سودان، اتیوپی، سومالی، اندونزی، قبرس و… از جمله آنهاست که از سوی مرکز MERF انجام می‌گیرد.