خرید و فروش مسکن کاهش یافت

به گزارش افکارنیوز، حسام عقبایی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: در ۱۵ روز اول تیرماه امسال در شهر تهران تعداد یازده هزار و ۹۷ قرارداد اجاره و ۷ هزار و ۳۹۶ قرارداد خرید و فروش در سامانه کد رهگیری ثبت شده است، در مجموع در این مدت ۱۹ هزار و ۹۷ قرارداد داشته‌ایم.

وی تصریح کرد: در خردادماه در شهر تهران ۲۱ هزار و ۱۹۹ قرارداد اجاره، ۱۷هزار و ۲۳۲ مبایعه نامه و در مجموع آخرین ماه بهار ۳۹ هزار و ۸۲۱ قرارداد در پایتخت در سامانه کد رهگیری ثبت شده است.

وی با بیان این‌که در اردیبهشت امسال ۱۶ هزار و ۶۳۰ قرارداد ثبت شد، بیان کرد: ۱۶ هزار و ۶۰۶ قرارداد خرید و فروش و مجموعا ۳۴ هزار و ۵۴۹ قرارداد در کل ماه اردیبهشت امسال به ثبت رسید.

رئیس اتحادیه کشور در ادامه به آمار کشوری اشاره کرد و گفت: در ۱۵ روز اول تیرماه ۴۰ هزار و ۷۳۷ قرارداد اجاره و ۴۵ هزار و ۶۱۳ قرارداد مبایعنامه داشتیم و مجموعا ۹۰ هزار و ۱۴۲ قرارداد در کشور به ثبت رسید. در خردادماه ۹۴ در کل کشور ۷۶ هزار و ۵۷۲ قرارداد اجاره و ۹۳ هزار و ۸۲۱ قرارداد مبایعه نامه داشتیم.

عقبایی با بیان این‌که با سایر قراردادها در کل خردادماه امسال ۱۷۸ هزار و ۴۰۷ قرارداد در کشور ثبت شد، ‌ اظهار کرد: در اردیبهشت امسال در کل کشور ۵۹ هزار و ۶۱۷ قرارداد اجاره و ۹۳ هزار و ۶۷۷ قرارداد مبایعه نامه در سامانه کد رهگیری ثبت شد. مجموعا در کل کشور در اردیبهشت ۱۶۰ هزار و ۷۹۰ قرارداد به ثبت رسید.

وی با بیان این‌که تعداد قراردادهای اجاره نسبت به خرداد پارسال افزایش یافته است، یادآور شد: قراردادهای خرید و فروش مسکن در خردادماه امسال در مقایسه با خرداد سال گذشته کاهش یافته که دلیل آن رکود حاکم بر بازار است.

وی افزود: امیدواریم در نیمه دوم سال بازار از این رکود خارج شده و رونق بگیرد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران خاطرنشان کرد: نرخ اجارهبها در سال جاری حدود ۱۰ درصد افزایش یافته و بیشتر از این رقم را تایید نمیکنیم.