آمریکا کارخانه دبه‌سازی خود را تعطیل کند

به گزارشافکارنیوز، منصور حقیقت‌پور اظهار کرد: با تاکیدات مقام معظم رهبری در حفظ خطوط قرمز دستاوردهای نظام اسلامی در سال‌های اخیر و ایستادگی ملت ایران، توافق هسته‌ای وین به شکل قابل قبولی انجام شد تا حدود زیادی از منافع این مرز و بوم در همه عرصه‌ها حفظ و تامین شود.

وی برداشته شدن تحریم‌های اقتصادی را در کنار فعالیت سانتریفیوژها و حضور موثر ایران در عرصه تحقیقات هسته‌‌ای در سطوح بالاتر را از نتایج مثبت این مرحله از مذاکرات و توافق اعلام کرد و افزود: با توجه به شرایط سختی که ما در مذاکرات شاهد آن بودیم ما با ۱ + ۵ به یک توافق قابل قبول دست پیدا کردیم هر چند که ایده‌آل به نظر نمی‌رسد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه با راهبری‌های خردمندانه و هوشمندانه مقام معظم رهبری توافق هسته‌ای در جمع‌بندی نهایی با یک شرایط مطلوبی به انجام رسید، عنوان کرد: این مذاکرات اعتماد‌سازی ایران بود هر چند که این روند اعتمادسازی از سال‌های قبل آغاز شده بود اما تیم مذاکره‌کننده ما در این ۲۲ ماه به گونه‌ای حرکت کرد تا در مطلوب‌ترین شرایط توافق به انجام برسد.

حقیقت‌پور در پاسخ به این سئوال که طرف مقابل چقدر پایبند به تعهدات خواهد بود، یادآور شد: به دلیل آنکه کشورهای غربی بیشتر از ما نیازمند این توافق بودند باید پایبند به تعهدات باشند که البته در این زمینه راهکارهای منطقی و گروه‌های ناظر نیز در انجام تعهدات پیش‌بینی شده تا برای همیشه کشورهای غربی زیر تعهدات خود نزنند.

وی ‌به صراحت لهجه مسئولان آمریکایی بعد از انجام این مذاکرات اشاره کرد و ادامه داد: آنها به صراحت اعلام کردند که تحریم‌ها بر جمهوری اسلامی ایران تاثیری نداشته بلکه آنها را مقاوم و ایستاده در برابر بسیاری از تهدیدها و تحریم‌ها کرده و این ملت از راهی که رفته هیچ وقت برنمی‌گردد.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر ادامه مسیر توانمند صنعت هسته‌ای کشورمان و تلاش همه‌جانبه مسئولان کشور در زمینه رفع تحریم‌ها و تهدیدها بیان کرد: در عین حال نباید از اصل اقتصاد مقاومتی در حل مشکلات معیشتی مردم و اقتصادی آنها غفلت کنیم.

حقیقت‌پور گفت: در این مذاکرات سازمان تحریم استکبار جهانی فرونشست و شاکله این سازمان به هم ریخت و در عین حال باید اعلام کنیم که آمریکا و غرب دیگر باید کارخانه دبه‌سازی خود را باید تعطیل کند.

وی با قدردانی از تلاش تیم مذاکره‌کننده که با زیرکی تمام سعی کرد تا منطقی و عقلانی در این مذاکرات از حق و حقوق ملت ایران دفاع کند، افزود: ما در بهترین شرایط می‌توانیم از این ظرفیت در سایر عرصه‌ها نیز در رسیدن به نقطه اوج عزت و عظمت این مرز و بوم استفاده کنیم.