گزینه نظامی آماده باشد

به گزارش افکارنیوز، " عمیر رابابورت " در سایت " اسرائیل دیفنس " در مطلبی تحت عنوان " توافقی، که جنگ با ایران را نزدیک می‌کند " نوشت: " توافق، اوضاع بسیار شکننده‌تری را نسبت به دوران ادامه تحریم‌ها بدون توافق ایجاد می کند. توافق موجب می‌‌شود که تلاشهایی صورت بگیرد تا به دنیا ثابت شود ایران برنامه نظامی هسته‌ای خود را ادامه می‌هد، و این امر طی سالهای آتی در رأس فعالیتهای اطلاعاتی اسرائیل خواهد بود. اگر چنین موضوعی ثابت شد، کشورهای غربی(به فرماندهی رئیس جمهور جدید آمریکا) باید تصیمم بگیرند که آیا به ایران حمله می کنند، یا این که اسرائیل این موضوع را به عنوان توجیهی قانونی برای انجام حمله در نظر بگیرد. "


وی افزود: " حتی اگر حمله‌ای علیه ایران صورت نگیرد، به عنوان پیامدهای این توافق، کشورهایی مانند عربستان و یا حتی شاید ترکیه و مصر در آینده تلاش کنند که به بمب هسته‌ای برسند تا هموزن با ایران شوند و به بازدارندگی دست یابند. آمریکا در عوض با کشورهای عربی(حاشیه خلیج فارس) قراردادهای ده‌ها میلیاردی می بندد،(تا صنایع امنیتی خود را شادمان کند) و بعد از آن آب نبات‌هایی را به اسرائیل می دهد تا در مقابل سلاح‌هایی که کشورهای عربی به دست می‌آورند، به بازدارندگی دست یابد. اسرائیل هم مجبور می شود که بودجه امنیتی خود را افزایش دهد. "


" امنون لورد " هم در سایت " ان آر جی " تأکید کرد: " چاره‌ای نیست.. گزینه نظامی باید آماده باشد. "


وی افزود: "توافق سرشار از رخنه است و امکان دارد ظرف 2 تا 3 سال فرو بپاشد. اسرائیل بهجز افزایش تلاشهای اطلاعاتی و مستقل خود برای کشف تأسیسات سری، چارهای ندارد. در مقابل اسرائیل نمیتواند به بازرسیها تکیه کند، اسرائیل باید قدرت اطلاعاتی مستقلی داشته باشد که دریابد آیا ایرانیها به دنبال رفتن به سوی بمب هستند. در چنین وضعیتی، گزینه نظامی باید آماده باشد."