مدافع بوندس‌لیگا را رد کردم تا منتظری را بگیرم

به گزارش افکارنیوز، پژمان منتظری از ‌ام‌صلال جدا شد و به الاهلی رفت تا در کنار این مربی و مجتبی در فصل جدید حضور داشته باشد. با کرانچار که این روزها در دوحه به سر می‌برد و تمرینات الاهلی را آغاز کرده، گفت‌وگویی داشتیم. او درباره خرید پژمان و همین‌طور کار با بازیکنان ایرانی توضیحاتی داد.

آقای کرانچار؛ پژمان منتظری با ‌ام‌صلال تمام کرده بود ولی شما او را برای الاهلی خواستید. درباره جذب این بازیکن حرف می‌زنید.
ابتدا باید بگویم تمایل ما به حفظ سیدجلال حسینی بود. من با باشگاه حرف زدم و گفتم او را می‌خواهم ولی خود سیدجلال در ابتدای فصل قرارداد یک‌ساله با الاهلی بسته بود و به نظر می‌رسید از همان زمان علاقه‌ای نداشت برای سال دوم بماند. بعد از آن هم فضا با تغییرات مدیریتی به شکلی شد که دیگر سیدجلال نماند. فضای داخلی باشگاه ما هم به شکلی بود که دوست داشتند از ‌ام‌صلال یک بازیکن جذب کنند. با وجود اینکه سه بازیکن به من پیشنهاد شد، اصرار کردم که پژمان منتظری جذب تیم شود. باشگاه حتی کاپیتان تیم‌ملی تونس را که در بوندس‌لیگا بازی می‌کند به من پیشنهاد داد ولی اصرار این بود که پژمان جذب تیم شود. من ترجیح دادم او را بیاورم چون بازی‌‌اش را قبلاً دیده بودم. بازیکنان دیگر هم باکیفیت بودند ولی من به شخصه دوست داشتم پژمان را در تیم داشته باشم. از او شناخت زیادی داشتم، به ویژه اینکه فصل قبل هم در لیگ قطر بازی کرده بود.

پس شما علاقه‌مند بودید که سیدجلال بماند.
بله، سیدجلال فصل قبل در مقطعی افت داشت اما در اواخر فصل دوباره همان سیدجلال آماده شد ولی جمع‌بندی هیأت‌مدیره ما هم این بود که با سیدجلال ادامه ندهیم. این بازیکن هم علاقه‌مند نبود و در واقع هیچ راهی برای ادامه همکاری وجود نداشت. به همین دلیل خواسته من برآورده نشد ولی خیلی زود ما با پژمان مواجه شدیم که بازیکن بسیار توانمندی است.

علاقه شما به ایرانی‌ها به چه دلیل است؟
این مسئله تنها به شناخت من مربوط می‌شود. من قبلاً توانایی این بازیکن را دیده‌ام و اطلاعات کافی را از بازی‌شان دارم. با شخصیت آنها هم آشنا هستم. پژمان منتظری بازیکنی است که در جام‌جهانی‌ بازی کرده و کیفیت لازم را دارد. او فصل قبل حتی یک بازی ‌ام‌صلال را هم از دست نداد و در تمام مسابقات برای تیمش به میدان رفت. این نشان از توانایی او دارد. این‌ها پارامترهایی بود که باعثشد من او را انتخاب کنم.

سال گذشته از عملکرد بازیکنان ایرانی خود چقدر راضی بودید؟
من درباره بازیکن خاصی حرف نمی‌زنم ولی به طور کلی از عملکرد بازیکنانم رضایت داشتم. بهترین گلزن لیگ یعنی دیوکو در تیم ما بازی می‌کرد که البته از جمع ما جدا شد. یک بازیکن کنگویی داشتیم که البته در مقطعی مصدوم شد و الان دوباره بازگشته است. جباری را هم که از قبل می‌شناختم. زمانی که او را برای سپاهان خواستم، به خاطر عملکردش بود. در آن زمان خود مجتبی گفت نمی‌تواند در اصفهان بماند و از تیم جدا شد.

تمرینات تیم را هم شروع کرده‌‌اید. چه برنامه‌هایی دارید؟
با توجه به ضوابط سازمان ليگ قطر، ما تمرينات خود را از سر گرفتيم ولي تمرينات اصلي ما از اردوي اتريش آغاز ميشود كه اوايل ماه آگوست برگزار خواهد شد.