بیانیه وزارت دارایی کره جنوبی

به گزارش افکارنیوز، روزنامه یونهاب اعلام کرد: دولت کره جنوبی امروز اعلام کرد، سئول از ورود شرکت‌های کره‌ای به بازار ایران پس از توافق هسته‌ای به طور فعالانه حمایت خواهد کرد.

این بیانیه یک روز از دستیابی ایران و گروه ۱ + ۵ به توافق هسته‌ای منتشر شد.

وزارت دارایی کره جنوبی اعلام کرد، این وزارتخانه اقدامات لازم برای تاسیس یک مرکز حمایتی اختصاصی با هدف کمک و ارائه اطلاعات لازم به شرکت‌هایی که خواهان انجام تجارت با ایران را اتخاذ خواهد کرد.

سئول همچنین در تلاش است تا توافق‌های لازم در زمینه کشتیرانی، توسعه همکاری های گمرکی دوجانبه برای افزایش مبادلات تجاری و کمک به شرکت‌های تجاری کوچک و متوسط برای ایجاد رابطه با همتایان ایرانی‌شان را مدنظر قرار دهد.

این کشور همچنین قراردادهایی که بتواند همکاری در زمینه‌های علوم و فناوری در سطح دولتی و نهادهای عمومی را تسهیل کند، منعقد خواهد کرد.

وزارتخانه دارایی کره جنوبی اعلام کرد، به محض اینکه تحریم‌ها برداشته شد، شرکت‌های کره‌ای قادر خواهند بود تا همکاری در بخش‌های بهداشتی و اطلاعات و فناوری ارتباطات به همراه بخش‌های مواد غذایی و فرهنگی با ایران را توسعه دهند.

بر اساس بیانیه این وزارتخانه، دولت کره به منظور تسهیل تراکنش‌های تجاری، اقدام به بازگشایی تراکنش‌های مالی و تامین‌ مالی مرتبط با تجارت و تضمین‌های اعتباری خواهد کرد.

در ادامه این بیانیه آماده است، تلاش‌ها برای هماهنگی نشستی میان خودروسازان کره‌ای، شرکت‌های فولادسازی، شرکت‌های کشتی‌سازی و ساخت و ساز و انرژی با خریداران ایرانی که می‌تواند به انعقاد قراردادهای بیشتر منجر شود، صورت خواهد گرفت.

با این حال، این وزارتخانه هشدار داد، بلاتکلیفی بازار و رقابت شدید در امضای قراردادها ممکن است برای منافع شرکت‌های کره‌ای زیان‌آور باشد.

وزارت دارایی کره جنوبی خاطر نشان کرد، به دقت مراحل مربوط به برداشته شدن تحریمها را رصد خواهد کرد تا بهتر بتواند به شرکتهای کرهای کمک کند.