نفوذ ۳ پهپاد جاسوسی صهیونیستی به آسمان لبنان و نقض حریم آن

به گزارش افکارنیوز، فرماندهی ارتش لبنان با صدور بیانیه‌ای از نقض مجدد حریم هوایی کشورش توسط هواپیماهای جاسوسی دشمن صهیونیستی خبر داد.

به گزارش روزنامه «المستقبل»، در بیانیه فرماندهی ارتش لبنان آمده است: ‌ ساعت ۱۴:۳۵ روز گذشته(سه‌شنبه) دو پهپاد شناسایی دشمن صهیونیستی حریم هوایی لبنان را نقض کرده و به صورت دورانی در آسمان مناطق «ریاق»، «بعلبک الهرمل»، «بقاع غربی» و مناطق جنوبی به گشت زنی پرداختند.

بر اساس این گزارش، هواپیماهای شناسایی رژیم صهیونیستی سرانجام ساعت ۲۰:۲۰ دیروز به اراضی فلسطین اشغالی بازگشتند.

یک هواپیماهای جاسوسی دیگر دشمن صهیونیستی ساعت ۱۸:۴۰ روز گذشته از آسمان شهرک «علما الشعب» وارد حریم هوایی لبنان شده و به صورت دورانی در آسمان مناطق «ریاق» و «بعلبک الهرمل» به گشت زنی پرداخته و ساعت ۷:۱۵ صبح امروز(چهارشنبه) از آسمان شهرک «رمیش» حریم هوایی لبنان را ترک کرد.

چهار روز گذشته نیز ارتش لبنان از سرنگونی پهپادی صهیونیسیتی در نزدیکی بندر طرابس واقع در شمال لبنان خبر داد.
به گزارش فارس، رسانه‌های لبنان در ۳۱ خرداد گذشته نیز از سقوط یک راکت در ارتفاعات «صغبین» واقع در منطقه «بقاع غربی» خبر داده و افزودند: ‌ جنگنده‌های صهیونیستی با راکت یک پهپاد شناسایی آن رژیم که در منطقه بقاع سرنگون شده بود را هدف قرار دادند. احتمالا این پهپاد صهیونیستی از شب قبل در ارتفاعات صغبین سقوط کرده بود.

رژیم صهیونیستی بویژه بعد از شکست در جنگ ۳۳ روزه و صدور قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت، صدها بار حریم هوایی و زمینی لبنان را نقض کرده است. بیروت تا کنون چندین شکایت به شورای امنیت سازمان ملل ارائه کرده است ولی پرواز جنگندهها و هواپیماهای بدون سرنشین صهیونیست در آسمان لبنان همچنان ادامه دارد.