کواکبیان به ظریف نامه نوشت

به گزارش افکارنیوز، مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم‌سالاری با ارسال نامه‌ای به محمدجواد ظریف علاوه بر ابلاغ پیام شادباش اعضای این حزب در سراسر کشور، اجرای دقیق و موفقیت‌آمیز «برجام» را مهم‌تر از دستیابی به اصل توافق دانست و دیپلماسی پیشرو و اجماع ملی را نیز ضامن استمرار پیروزی‌های بیشتر و تحقق تمامی حقوق مسلم ملت سرافراز ایران قلمداد کرد.

در این پیام آمده است: در ابتدا مایلم پیام شادباش پیروزی دستگاه دیپلماسی کشور را در دستیابی به «توافق خوب» ایران با کشورهای ۱ + ۵ به حضرتعالی به عنوان رئیس پرافتخار دیپلماسی و مسئول تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران از طرف خودم و اعضای شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری و تمامی اعضای این حزب در سراسر کشور اعلام کنم.

این پیام می‌افزاید: بی‌شک این موفقیت تاریخی ناشی از استقامت ملت سرافراز ایران و ثمره خون شهدا و درایت مقام معظم رهبری و تدبیر رئیس‌جمهور محترم و هماهنگی تمامی ارکان حکومت و پشتیبانی نخبگان و به طور خلاصه حاصل اجماع ملی و به کارگیری دیپلماسی پیشرو کشور بود.

در این پیام تصریح شده است: همان گونه که حضرتعالی تأکید داشتید، اعلام توافق صرفا زیرساخت یک ساختمان رفیع برای تداوم همکاری‌های گسترده‌تر ایران با کشورهای قدرتمند جهان است. به همین خاطر باید گفت اجرای «برجام» مهم‌تر از اصل توافق است. بنابراین حلاوت پیروزی عزتمندانه دستیابی به اصل توافق زمانی در کام ملت استمرار خواهد داشت که این توافق و ضمایم آن به صورت کامل و دقیق و موفقیت‌آمیز جنبه اجرایی پیدا کند.

این پیام می‌افزاید: همان‌گونه که اشاره شد دو عامل اساسی حصول توافق را باید در به کارگیری دیپلماسی پیشرو و برگرفته از استراتژی نرمش قهرمانانه و «اجماع ملی» همه ارکان حکومتی، احزاب، جناح‌های سیاسی، نخبگان و سازندگان افکار عمومی دانست. بنابراین همان گونه که دو عامل مذکور در دستیابی به اصل توافق مؤثر بود قطعا ضامن اجرای دقیق «برجام» نیز خواهد بود به همین خاطر ابتکار ویژه جنابعالی و همت بلند و نگاه ژرف‌اندیش شما و سایر اعضای تیم هسته‌ای به‌ویژه جناب آقای دکتر صالحی رئیس محترم سازمان انرژی هسته‌ای در بسیج همه ظرفیت‌ها برای بهره‌گیری از عوامل مذکور مایه انتظار و امتنان است.

در این پیام آمده است: ما نه تنها به عنوان یک حزب اصلاحطلب و حامی دولت و نه تنها به عنوان یک جریان رسانهای حامی مذاکرات بلکه صرفا به عنوان دلسوز علاقهمند به اعتلای اسلام و ایران از همه منتقدان دلسوز دعوت میکنیم برای پیشرفت روندی که بنبست یک دهه تاریخ دیپلماسی کشور را در هم شکست دست یاری به یکدیگر داده و همگی از اجرای دقیق این توافق پشتیبانی کنیم. با این حال از حضرتعالی میخواهیم ملامت ملامتگران و برخی عناصر لجوج غیردلسوز ذرهای در مسیر تداوم دیپلماسی هوشمندانه شما تأثیرگذار نباشد که خداوند یاور و پشتیبان دلسوزان صادق کشور و دعای همیشگی ملت ایران مایه قوت قلب فرزندان انقلابی آن است.