به گزارشافکارنیوز،"مالک آبونگو اوباما"برادر ناتنی باراک اوباما می‌گوید رئیس‌جمهور آمریکا هنوز به او نگفته که قرار است هفته آینده به کنیا برود."مالک"که به نظر می‌رسد دل خوشی از روابط باراک با خانواده‌اش ندارد می‌گوید: " شنیده‌ام که این بار قرار است به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا به کنیا بیاید. باید حداقل به ما که خانواده‌اش هستیم خبر می‌داد.

مالک که شب عروسی باراک اوباما، ساقدوش او بود، سال ۱۹۸۸ طبق قولی که به پدرش داده بود، باراک را به روستای خانوادگی‌شان در"کنگلو"آورد. با این حال، طبق گفته مالک، باراک از زمانی که رئیس‌جمهور آمریکا شده است، نه او را به آمریکا دعوت کرده و نه خودش قرار است در حاشیه سفر ۲۴ ژوئیه به"نایروبی"برای شرکت در نشست جهانی کارآفرینی، به کنگو سر بزند.

مالک می‌گوید: " دوست دارم یک روز، دو نفری کنار هم بنشینیم و بستنی وانیلی یا کیک میوه‌ای توت‌فرنگی بخوریم؛ یک شام خوب، استیک خوب و سالاد سزار بخوریم. دوست دارم بنشینیم و از کنار هم بودن لذت ببریم.

من برادرزاده‌هایم"مالیا"و"ساشا"و نمی‌شناسم. آن‌ها هم فرزندان من را نمی‌شناسند.

برادر ناتنی باراک اوباما هم به اندازه خود سهمی از سیاستمداری برده است؛ اگرچه سهمی اندک. وی حدود سه سال پیش در انتخابات ایالتی کنیا شرکت کرد و امیدوار بود به سمت فرمانداری ایالت سیایا انتخاب شود، اما با آن‌که برادر رئیس‌جمهور آمریکا بود، از ۵۵ هزار نفری که در این انتخابات شرکت کردند، تنها ۶۹۴ رأی یعنی کم‌تر از یک درصد رأی‌دهندگان به او رأی دادند. مالک همچنین مدیر اجرایی " سازمان دعوی اسلامی "(Islamic Da’wa Organization) است، سازمانی که توسط سودان ایجاد شده و این در حالی است که وزارت خارجه آمریکا، سودان را یک دولت تروریستی می‌داند.

برادر اوباما از رفتار او دلگیر است + عکس

مالک اوباما تصویری از خود در کنار باراک اوباما را در دست دارد

برادر اوباما از رفتار او دلگیر است + عکس

باراک و مالک اوباما در کنار هم در شب عروسی رئیس‌جمهور آمریکا