جذب کرار اشتباه تاریخی استقلال بود

به گزارشافکارنیوز،صادق ورمزیار، پیشکسوت فوتبال کشورمان در گفتگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت دو تیم پرطرفدار پایتخت در نقل و انتقالات اظهار کرد: هم اکنون هر صحبتی مبنی بر عملکرد تیم‌ها در نقل و انتقالات نمی‌تواند کارشناسانه باشد، زیرا وضعیت هیچ‌کدام از تیم‌ها صد درصد مشخص و معلوم نیست و هنوز اخباری در خصوص جذب بازیکن از سوی تیم‌ها در رسانه‌ها مطرح می‌شود که در واقع نمی‌توان اظهار نظر دقیقی کرد.

وی افزود: در واقع هنوز مشخص نیست چه بازیکنی از تیم‌ها خارج و چه بازیکنی به آنها می‌پیوندد و درباره این نقل و انتقالات قاطع نمی‌توان صحبت کرد.

ورمزیار درباره وضعیت نقل و انتقالات استقلال و پرسپولیس توضیح داد: به نظر من در حال حاضر وضعیت ورودی - خروجی‌ها با هم برابر نیست و هر دو تیم بازیکنان جوانی را جذب کرده‌اند که تا مطرح شدن این بازیکنان یک یا دو سال زمان لازم است و نکته دیگر اینکه احتمال باقی ماندن هاشم بیک زاده در استقلال زیاد است ضمن اینکه ممکن است امیر حسین صادقی از تیم خارج نشود.

پیشکسوت فوتبال کشورمان بیان کرد: به نظر من دو تیم عملکرد موفقی در فصل نقل و انتقالات نداشته‌اند و اگر مبنای قضاوت را ورودی و خروجی بازیکنان دو تیم بدانیم، احتمال موفقیت سرخابی‌ها اندک است و آنها به هیچ وجه موفق عمل نکرده‌اند.

وی در ادامه جذب هافبک عراقی استقلال را اشتباه بزرگی توصیف کرد و ادامه داد: بستن قرار داد با جاسم کرار مهاجم عراقی تیم استقلال بزرگترین و تاریخی‌ترین اشتباه استقلال بود به نظر من جاسم کرار به هیچ وجه در ایران بازیکن موفقی نبود که هیچ بلکه حضور او همواره توام با حاشیه است.

ورمزیار اضافه کرد: جاسم کرار با حضورش در تراکتورسازی‌ تبریز ناکامی این تیم را رقم زد کرار در گذشته با جباری دچار درگیری‌ و باعثشد این بازیکن از تیم استقلال جدا می‌شود و در فصل گذشته که امیر قلعه‌نویی مربی این تیم بود و حواشی فراوانی به وجود آورد و محرومیت‌های فراوانی که داشت باعثنتیجه نگرفتن استقلال شد نمی‌دانم مسئولان استقلال بر چه اساسی و بنا به چه منطقی با وی قرار داد بسته‌اند این موضوع برای من جای سوال دارد و تعجب برانگیز است.

***قلعه نویی یک سر و گردن از تمام مربیان بالاتر است


کاپیتان پیشین استقلال با پرداختن به عملکرد امیر قلعه‌نویی گفت: شما می‌دانید قلعه‌نویی به هیچ وجه مربی کوچکی نیست، امیر پتانسیل بالایی دارد و اگر رزومه وی را با مربی دیگری مقایسه کنند هنوز وی از همه مربیان کشورمان یک سرو گردن بالاتر است.

وی اضافه کرد: شک نکنید قلعه‌نویی هیچ گاه بدون تیم نمی‌ماند و بدانید که از همه مربیان فوتبال ما بالاتر است ولی کاش وی به همین سرعت هدایت تیمی را بر عهده نمی‌گرفت زیرا به نظر فاصله بسیار کم است و وی باید استراحت می‌کرد.

ورمزیار ادامه داد: بدون شک مسئولان ملوان انزلی در جذب قلعه‌نویی درست ترین کار ممکن را انجام داده‌اند گرچه شاید هفته‌های ابتدایی نتیجه کار خوب خود را نبینند ولی در ادامه می‌تواند به آینده تیم امیدوار باشند.

پیشکسوت فوتبال کشورمان افزود: من معتقدم ملوان با حضور قلعه‌نویی و مدیریت خوب وی می‌تواند در لیگ موفقیت خوبی بدست آورد.

وی ادامه داد: باید عنوان کنم حضور امیر قلعه‌نویی و علی دایی به رونق لیگ ما کمک می‌کند و نشان از این دارد که مدیران ما خواهان کمک گرفتن از اسم‌های بزرگ برای رونق بخشی به لیگ پانزدهم هستند.

ورمزیار اضافه کرد: امیدوارم با حضور مربیان خوب و سرشناس، لیگ پانزدهم رونق بیشتری پیدا کند و به طور کلی بار فنی لیگ زیاد شده تا به رونق فوتبال ملی ما بیشتر شود.