انتقاد از سفر عامل اصلی خون‌های آلوده به تهران

به گزارش افکارنیوز، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور کارشناس مسائل سیاسی، با اشاره به سفر لوران فابیوس به تهران در هفته آینده اظهار داشت: هفته‌ای که آقای فابیوس می‌خواهد به تهران سفر کند هفته حمایت از بیماران هموفیلی است و این مسئله یادآور از دست رفتن جمعی از هموطنانمان به دلیل ورود خون‌های آلوده به کشور بود که عامل اصلی آن نیز فابیوس بود.

ذوالنور ادامه داد: فرانسه در دوران جنگ تحمیلی بیشترین خدمت را به دشمن بعثی ما رژیم صدام داشت که میراژهای ۳۰۰ و ۴۰۰ مجهز به اشعه لیزر از جمله آنها بود، از سوی دیگر فرانسه در کمک به صدام برای دستیابی به سلاح‌های کشتار جمعی نقش جدی داشت.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به حضور شخصیت‌های پخته‌ای همچون ژان شیراک در فرانسه که شخصیت مستقل این کشور را حفظ کرده و کمتر تابع آمریکا بودند افزود: آنها با مردم ما و جمهوری اسلامی صاف نیستند و منافع کشورمان نیز برای فرانسوی‌ها هیچ ارزشی ندارد و هرگاه که بتوانند به منافع ما آسیب می‌زنند و همواره به دنبال سود و پول خود بوده‌آند.

وی با اشاره به تعامل اقتصادی ایران با فرانسه پیش از تحریم‌ها یادآور شد: ما قبل از تحریم حدود۳۰ الی ۴۰ میلیارد دلار به صورت سالانه با فرانسه تبادل اقتصادی داشتیم که پس از تحریم این رقم به ۳ میلیارد دلار رسید و ۹۰ درصد از روابط اقتصادی ایران و فرانسه دچار اخلال شد. از این رو فابیوس به شدت تحت تاثیر اقتصاددانان و شرکت‌ها، کمپانی‌ها و کارتل‌های اقتصادی فرانسه است.

ذوالنور با بیان اینکه هدف فابیوس به تهران تسهیل و بهبود روابط ایران و فرانسه نیست تاکید کرد: آنها می‌خواهند سهم و نفع خود را در بازار آینده ایران تضمین کنند. بنابراین در اصل این سفر تردید وجود دارد چراکه خود فابیوس نیز اعلام کرده که در سفرش به تهران موضوع عادی‌سازی روابط ایران و اسرائیل را دنبال خواهد کرد.

این کارشناس مسائل سیاسی در عین حال با بیان اینکه من اعتقادی به لغو سفر فابیوس به تهران ندارم توضیح داد: دولتمردان باید توجه کنند که یک دشمن میخواهد وارد کشور شود و از این رو مصالح، عزت و اقتدار ملی کشورمان باید حفظ شود و از آمدن مقامات غربی ذوقزده نشویم تا غربیها نیز احساس کرنش و ذوقزدگی در ما پیدا نکنند.