هلال احمر نهاد قابل اعتماد و تکیه در مواقع بحران

به گزارش افکارنیوز، بر اثر این حادثه دلخراش برخی از هم وطنانمان جان خود را از دست دادند و البته خسارت های مالی فراوانی نیز در برخی از نقاط کشور و علی الخصوص شهرهای شمالی و استان البرز برجا گذاشت.

فارغ از اینکه باید به طور مبسوط و دقیق علت وقوع این حادثه دلخراش از سوی کارشناسان و نهادهای نظارتی مورد بررسی قرار بگیرد نکته حائز اهمیت در این میان این است که به گواه مردم تنها نهاد پیشرو و جان برکف برای نجات هم وطنانمان در این حادثه دلخراش در برخی از شهرها و جاده های شمالی و استان البرز سرخ جامه پوشان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی بودند.

اگر به طور دقیق تصاویر منتشر شده از این واقع دلخراش سیل و طوفان چند روز گذشته در برخی از شهرهای شمالی و جاده های کشور را مورد بررسی قرار دهیم به وضوح حضور امدادگران و سرخ جامه پوشان هلال احمر در کنار مردم برای نجات آنها قابل توجه است.

هلال احمر به عنوان یک نهاد امداد رسان و پیشرو در امر کمک رسانی به حادثه دیدگان این بار نیز همچون سنوات گذشته نشان داد که نهادی است که می توان در مواقع اضطراری و بحران به آن اعتماد و تکیه کرد.


آنچه در گذر عمر پایدار و ماندگار است، خدمتیست که خلق را شادمان کند و خالق را راضی… و این خدمت در سرزمین دلهایی ماندگار است که جز رضای دوست را نمی طلبند.

آنچه که در عملکرد بی نظیر هلال احمر به مردم و علی الخصوص در این حادثه دلخراش گذشته می بینیم توفیق خدمتی است که خداوند به سرخ جامهه پوشان داده است.

در واقع هلال سرخ، سالهاست گام نخست بسیاری از جوانان مومن و پرتلاشی است که راه پر نور رسیدن به رضای حق را با حضوری سرشار از عشق در خدمت رسانی به هم وطنان خود تمرین و تجربه میکنند.


خانواده بزرگ هلال احمر و امداد رسانان در این حادثه دلخراش سیل و طوفان چند روز گذشته، با بازوی پرتوان ایمان و عشق و اراده، و با قرار دادن اندیشه های پاک درکنار خلاقیت، در مسیری فرای زمین؛ پرواز انسان را به رخ آسمانیان کشیدند.


به راستی که هلال احمر دیار مهرورزی و محلی برای تمرین نوع دوستی، در فضایی سرشار از نشاط و پویایی است. و این سرزمین همیشه جایی برای زدودن غمها و آلام بشر و فراتر آن، گرفتن دست افتادگان و بازوی جهادی گشودن برای خدمتی ماندگار است.


این موفقیت و این خلاقیت و از خود گذشتگی که از سوی هلال احمر در امدادرسانی و حضور به موقع در صحنه خادثه فوق به منصه ظهور گذاشته شد در حقیقت نشان داد که این نهاد مردمی علی رغم امکانات محدود هم چنان یک نهاد پیشرو و قابل اعتماد و تکیه در مواقع ضروری و بحران است و این خود بدون شک مسئولیت سایر نهادهای دولتی و حاکمیتی را برای توجه و حمایت از هلال احمر بیش از گذشته دو چندان می کند.