نباید به فرانسه روی خوش نشان داد

به گزارش افکارنیوز، زهره طبیب‌زاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از سفر فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه به کشورمان در هفته آینده اظهار داشت: فرانسه پس از انگلیس و آمریکا دولت جدیدی است که باب کار شکنی و دشمنی را به صورت علنی علیه جمهوری اسلامی در پیش گرفته است.

طبیب‌زاده با اشاره به انتقال خون‌های آلوده به ایران تصریح کرد: فارغ از این موضوع نقشی که فرانسه در دوره اخیر در حین مذاکرات داشته در واقع نقش نیابتی رژیم صهیونیستی بوده است که از این رو به هیچ وجه از خاطر ملت ایران پاک نمی‌شود.

عضو ارشد جبهه پایداری ادامه داد: مسئله تحریم و عهدشکنی فرانسوی‌ها در رابطه با کارخانه‌های پژو و رنو و رها کردن تعهدات و قراردادهای بین‌المللی‌شان از خاطر نمی‌رود.

وی با اشاره به نقض توافق مالی فرانسه با ایران که در زمان پهلوی منعقد شده بود ادامه داد: این سوابق در حافظه ملت ایران باقیمانده است که با این بی‌نزاکتی سیاسی فرانسه و دشمنی آنها به شکل جدی‌تری از سوی مقامات جمهوری اسلامی برخورد شود.

طبیب‌زاده با بیان اینکه در حال حاضر بازارهای ایران برای شرکت‌های اروپایی بهترین جاذبه را دارد، یادآور شد: شرکت‌های رنو و پژو به دلیل عهدشکنی‌ فرانسوی‌ها دچار بحران مالی شده و بسیاری از کارگران خود را ناچاراً اخراج کردند و از سوی دیگر، شرکت‌های فرانسه نیز در این زمینه ضرر کردند از این رو باید بدانند که ایران جایی نیست که ورشکستگان سیاسی بخواهند اقتصاد خود را بازسازی کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس، تأکید کرد: کشورهایی امثال فرانسه تا وقتی که می‌خواهند تحریم کنند از دیگری باج می‌گیرند اما وقتی باب تعاملات اقتصادی ایران باز می‌شود از یکدیگر سبقت می‌گیرند و ما نمی‌دانیم باید روی دشمنی آنها حساب کنیم یا همکاریشان.

وی با اشاره به رها کردن قرارداد ساخت نیروگاه در ایران از سوی فرانسه افزود:نباید به فرانسه برای قراردادهای اقتصادی روی خوش نشان داد چرا که هنوز بر دشمنی خود با ایران پابرجا هستند و دوست و دشمن در تحریم مشخص شدند.

طبیب‌زاده یادآور شد: ما زمانی که مصالحه هسته‌ای کردیم و به تاوان تحریم‌های ظالمانه برگ‌های برنده خود را صرف کردیم دیگر در این شرایط نباید امتیاز بیشتری به ورشکستگان سیاسی اقتصادی اروپا بدهیم.

نماینده مردم تهران در مجلس ورود آلمان و فرانسه به ایران را دادن دستخوش به همکاران و مباشران تحریم ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران دانست و گفت: بنای دولت یازدهم ایجاد ارتباط با دولت‌های غربی است و تعریف دولت از دنیا کشورهای غربی هستند.

وی در همین زمینه افزود: دولت به جای استفاده از موقعیت تحریم روسیه و ارتباط قویتر با این کشور و چین متأسفانه تدارک ماه عسل با آلمان و فرانسه را چیده است و این بزرگترین خطای استراتژیک دولت جمهوری اسلامی است.