طنز باعثتخلیه روانی می‌شود

به گزارش افکارنیوز، محسن سلیمانی، در خصوص شرایط کنونی طنز‌نویسی ادبی گفت: در طنز مکتوب(گزارش، مقاله، لطیفه و…) افراد برجسته‌ای همچون ابراهیم نبوی و گل‌آقا و… نداریم ولی همین افرادی که در حال حاضر در این زمینه فعالیت می‌کنند، طنز‌های خوبی می‌نویسند که بازخورد خوبی دارند، از طرفی افراد جامعه نیز با نشر برخی مسائل روز جامعه با قالب طنز در فضای مجازی که عمدتاً جذاب و خواندنی هستند، توانسته‌اند مطالب را به خوبی و زیبایی بیان کنند، ‌در صورتی که. نویسندگان اکثر این متون طنز، ‌مشخص نیستند.

وی در ادامه درباره رشد طنز‌نویسی در زمینه نمایشنامه و فیلم‌نامه عنوان کرد: طنز‌نویسی در حوزه فیلم‌نامه و نمایشنامه با شرایط بهتری رو‌‌به‌‌رو است زیرا سینما بهای خوبی به نویسندگان طنز‌پرداز می‌دهد گرچه تعداد آنها اندک است اما کیفیت کار مطلوبی دارند.

سلیمانی در ادامه افزود: طنز نشأت‌گرفته از زندگی مردم، مخالفت‌ها و انتقاد‌ها و ناراحتی‌هایشان است و به دلیل اینکه حرف دل مردم است به دل هم می‌نشیند. طنز یکسری مکانیزم دفاعی است تا افراد با پناه‌بردن به طنز تخلیه روانی شده و زیر ‌بار غم و غصه‌ها خورد نشوند. طنز برای بشر ضروری است وگرنه نابود می‌شود.

سلیمانی از کتاب در دست چاپ خود گفت: کتابی با عنوان طنزنویسی با زبان ساده، کتابی است که در ابتدا روش طنزنویسی و بررسی مطالب طنز را به ما میآموزد همچنین به کلیه متونی که برای طنزنویسی از جمله قالبهای مهم طنز به طور مفصل پرداخته شده است این کتاب هزار صفحهای و از انتشارات سروش به زودی به چاپ خواهد رسید.