به گزارش افکارنیوز، هفته گذشته، پلیس آمریکا مدعی شد که دو دختر جوان سیاهپوست بعد از آنکه به اتهامات تقریباً ناچیز دستگیر شدند، در زندان خود را به دار آوریختند و خودکشی کردند.


به گزارش پایگاه «کانترکارنت نیوز»، در یکی از موارد، مأموران پلیس، دختر سیاهپوست آمریکایی به نام «ساندرا بلاند» را به دلیل فعالیت‌های حقوق مدنی و ابراز حقوق مدنی خود دستگیر کرده بودند که چند روز بعد او درون سلول خود در حالی پیدا شد که به دار آوریخته شده بود.


در مورد دوم، پلیس آمریکا مدعی است که یک دختر ۱۸ ساله سیاهپوست را به دلیل یک جر و بحثمربوط به یک تلفن همراه دستگیر کرده بود که او نیز در زندان به دار آویخته شده بود.


طبق این گزارش، «ساندرا بلاند» یک فعال حقوق مدنی بود که جسد وی در زندان تگزاس به طور مرموزانه‌ای بعد از دستگیری در ترافیک، پیدا شد.


هم‌اکنون دوستان و والدین او کمپینی را آغاز کرده‌اند و پلیس آمریکا و آندسته از مقامات آمریکایی که مرگ بلاند در زندان را یک خودکشی اعلام کرده‌اند را زیر سوال برده‌اند.


بسیاری از منتقدان و دوستان بلاند می‌گویند که تعبیر مرگ وی به خودکشی بسیار مضحکانه است زیرا جرمی که به خاطر آن دستگیر شده بود بسیار ناچیز بوده است و مدت زمان زیادی نبوده که در حبس به سرمی‌برده و بعید بوده که بخواهد مدت زیادی در حبس بماند و به همین دلیل، دلیلی برای خودکشی نداشته است.


مرگ بلاند، موجی از اعتراضات را در شبکه‌های اجتماعی برانگیخته است به طوریکه در شبکه‌های اجتماعی نیز هشتگ‌های عدالت برای سندی و چه بر سر سندی بلاند آمده است به راه افتاده است.


طبق این گزارش، با اینحال، رسانه‌های جریان اصلی آمریکا در سطح ملی به چنین مسئله مهمی نپرداخته‌اند و اخبار مربوط به مرگ مرموز این زنان سیاهپوست آمریکایی را پوشش نداده‌اند.


سکوت رسانه‌های مهم آمریکا موجب شده است که معترضان یک طومار آنلاین ایجاد کنند و از وزارت دادگستری آمریکا بخواهند در این باره تحقیق و بررسی صورت دهد.


در پرونده دوم، یک دختر ۱۸ ساله به نام کیندرا دارنل چپمن ، سهشنبه شب در زندان شهر هوم وود در حالی که به دار آوریخته شده بود، پیدا شد و پلیس مرگ او را هم خودکشی اعلام کرده است. این در حالی است که او نیز همچون بلاند جرم سنگینی را مرتکب نشده بود و مرگ او نیز در هالهای از ابهام میباشد.