کارت قرمز بازیکن یاغی در جیب مسئولان استقلال

به گزارش افکارخبر، با شروع فصل پانزدهم همچنان حاشیه‌های هافبک عراقی آبی‌پوشان پایتخت ادامه دارد اما همان طور که شواهد نشان می‌دهد دوره ناز کردن کرار برای مسئولان استقلال به پایان رسیده است. البته نه به خاطر قاطعیت مسئولان این باشگاه بلکه به دلیل بلند شدن صدای اعتراض بازیکنان بزرگ آبی‌ها. در حال حاضر استقلالی‌ها قصد دارند با وجود اعلام نیاز مظلومی به کرار برخورد جدی‌ای با این بازیکن داشته باشند.

کرار تنها بازیکنی است که فصل گذشته هم حاشیه‌های جنجالی برای تیم بزرگی همچون استقلال به وجود آورد و این مسئله همان طور که می‌بینیم در فصل جدید نیز ادامه دارد. طوری که بهرام افشارزاده و دیگر مسئولان نیز از دست این بازیکنان به ستوه آمدند و نکته قابل توجه دیگر این است که تمامی بازیکنان استقلال هم علیه کرار هستند!

اما نکته قابل توجه این است که مدیر برنامه‌های این بازیکن با مصاحبه‌های خود و طرفداری بیش از حد از کرار باعثشده که برای استقلال حاشیه به وجود بیاید.

همان طور که می‌دانیم تمامی بازیکنان استقلال این روزها به دلیل مشکلات مالی پیگیر وضعیت مطالبات خود هستند بنابراین این دلیل نمی‌شود که همانند کرار برای گرفتن پول داد و بی‌داد راه بیندازند. رفتارهای کرار در این روزها کاملاً بی‌جا خواهد بود چرا که فقط او نیست که به دنبال مطالبات است و بازیکنان دیگر هم به نوبه خود حق دارند پیگیر مطالبات‌شان باشند، اما آن‌ها با صبوری این مسأله را پشت سر می‌گذارند.

از طرفی دیگر مگویان نیز یکی دیگر از بازیکنان خارجی تیم محسوب می‌شود که او هم روزهای زیادی پیگیر مطالبات خود بود. اما می‌بینیم که این بازیکن با خویشتن‌داری خود برای دریافت پول قراردادش داد و بی‌داد راه نمی‌اندازد و تنها کرار است که فکر می‌کند با داد و بی‌داد کردن می‌تواند به حق خود برسد. البته این درست است که بازیکنان در ابتدای فصل بخشی از قرارداد خود را دریافت کنند اما نه این که بازیکن عراقی به خود اجازه بدهد با فوتبال ما و مسئولان استقلال این گونه برخورد کند.

این طور که به نظر می‌رسد مسئولان استقلال بدشان نمی‌آمد که این بازیکن را در لیست سیاه قرار بدهند اما وساطت مظلومی باعثشده که کرار همچنان در ترکیب تیم قرار بگیرد و قرار است این بازیکن با گرفتن بخشی از مطالبات خود بدون حاشیه به بازی‌اش ادامه دهد و در صورتی که حاشیه جدیدی درست شود، به طور حتم مسئولان تصمیمات دیگری را لحاظ خواهند کرد.

نکته قابل توجه این است که مسئولان استقلال سال‌های زیادی را با بازیکنان گوناگون سپری کرده‌اند و نباید یک بازیکن با حاشیه‌های خود باعثشود که آن‌ها زیر سوال بروند چرا که تیم استقلال، تیم بزرگی است و هر بازیکنی که وارد این باشگاه می‌شود باید دست مسئولان و پیراهنی را که می‌پوشد حفظ کند.

بنابراین مشکل اصلی مسئولان استقلال نیستند بلکه بازیکن عراقی آبی‌پوشان است که گاه و بی‌گاه با داد و بی‌دادهای خود مشکلاتی را به وجود می‌آورد و حرمت تیم را نگه نمی‌دارد و هر زمان که این بازیکن حاشیه جدیدی را به وجود بیاورد، به طور حتم مسئولان دیگر ساکت نخواهند نشست و نسبت به محرومیت این بازیکن اقدام خواهند کرد و اگر امکان داشته باشد حتی بازیکنی را نیز جایگزین او می‌کنند.

غلامحسین فرزامی پیشکسوت تیم فوتبال استقلال درباره حاشیه‌سازی‌های کرار بازیکن عراقی این تیم گفت: با توجه به این که در بازی مقابل ملوان این بازیکن در نیمه اول توسط مظلومی به میدان نرفت، همین مسئله قابل قبول و اثربخش بود و با این حرکت کرار متوجه می‌شود که نمی‌تواند هر بلایی که دلش می‌خواهد بر سر این باشگاه که قدمت ۷۵ ساله دارد، بیاورد. باشگاهی که روزی بزرگانی از جمله حجارنی، مظلومی، فرزامی، عبداللهی و پورحیدری در آن زحمات زیادی کشیده‌‌اند و باید بگویم که باشگاه استقلال نیازی به ناز کشیدن ندارد و باید برخوردهای لازم را با این بازیکن انجام شود.

به نظر من مظلومی به نوعی این بازیکن را با بازی ندادن در مقابل ملوان تا حدودی ادب کرده است. باید رفتار کرار طوری باشد که باشگاه از آن راضی باشد و همچنین کرار نیز از باشگاه استقلال رضایت کامل داشته باشد.

وی توضیح داد: باید با حاشیه‌های کرار برخورد شود و اگر این امر صورت نگیرد بداخلاقی‌های او ادامه پیدا می‌کند، بنابراین باید تنبیه شود و حتی در تمرین تیمی شرکت داده نشود تا متوجه شود استقلال نیاز شدیدی هم او ندارند.

وی افزود: اگر کرار احساس میکند که در حین بازی از سوی بازیکنان تیم حریف مورد تهاجم فنی، فیزیکی و یا زبانی قرار میگیرد باید به خاطر استقلال این مسائل را تحمل کند و این تحمل باید طوری باشد که به تیم بها و ارزش بدهد.