تاسیس پژوهشکده عالی جنگ

به گزارش افکارخبر، امیر حسین ولی‌وند فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش صبح امروز در هشتادمین سالگرد تأسیس این دانشگاه با اشاره به تلاش‌های انجام شده در عرصه علمی دافوس، اظهار داشت: تلاش‌مان بر این بوده که سطح علمی و ارزش دافوس را بالا ببریم و هدف‌مان نیز حفظ این جایگاه است.

وی ادامه داد: ما هرگز به دنبال برچسب نبوده‌ایم اما از سوی وزارت علوم و تحقیقات و سازمان سنجش برند سالم‌ترین دانشگاه کشور به دانشگاه دافوس تعلق گرفته است.

آجودان رئیس جمهور تصریح کرد: سعی کردیم در این مسیر براساس نیاز واقعی صحنه جنگ و نبرد، اصلاحاتی را انجام دهیم و فضا را به دانشجویان دادیم که با تجربیات گذشته آشنا شوند و تا حدی که توانسته‌ایم ترجمه متون را معلق کردیم.

امیر ولی‌وند با اشاره به کسب تجربه از دانش آموختگان کشورهای دیگر گفت: سعی کردیم از تجربه دانش آموختگان کشورهای پاکستان، مالزی، چین، روسیه و عمان به خوبی استفاده کنیم و امیدواریم دانش آموختگان کشورهای دوست و همپیمانی که در دافوس حضور دارند، از تجربه ما به خوبی استفاده کنند.

وی در ادامه سخنان خود به فضای دافوس اشاره کرد و گفت: دو تا سه هکتار از اراضی را برای بازسازی و نوسازی به خدمت گرفتیم تا دانشکده‌های دانشگاه دافوس توسعه یابد.

فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش با اشاره به انتشارات دانشگاه دافوس نیز گفت: در حوزه نشر و کتاب حدود ۶۰ عنوان کتاب در سه و نیم سال چاپ شده است که این کتاب‌ها در حوزه‌های درسی و غیردرستی مرتبط با دافوس بوده است. به طوری که امسال برای اولین بار به صورت مستقل نمایشگاه کتاب را برگزار کردیم.

امیر ولی‌وند در ادامه سخنان خود از تصویب تاسیس پژوهشکده عالی جنگ خبر داد و گفت: در عرصه‌های مختلف مجموعه دافوس تلاش‌های بسیاری شده که در حال حاضر حدود ۷۰ نفر هیئت علمی از خود دافوس داریم و تعدادی نیز به عنوان مهمان در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش مشغول آموزش هستند.

وی در پایان افزود: ما در حوزههای محور شناسی نیز فعالیتهای گستردهای انجام دادیم و سعی داریم آن را افزایش دهیم.