تذکر ۲۷ نفر از نمایندگان به وزیر ارشاد

به گزارشافکارخبر،تذکرات کتبی نمایندگان مسئولین اجرایی کشور در جلسه علنی امروز مجلس ۱۹ مرداد ۹۴ از سوی هیأت رئیسه قرائت شد که این تذکرات به شرح زیر است:

۱ - محمدتقی توکلی نماینده مردم الیگودرز به وزیر آموزش و پرورش لزوم تعیین تکلیف مربیان پیش‌دبستانی و حق‌التدریس را متذکر شد.

۲ - محمدصالح جوکار نماینده مردم یزد به رئیس‌جمهور لزوم ارائه لایحه برنامه پنج‌ساله ششم توسعه به مجلس شورای اسلامی را متذکر شد.

۳ - سیدهادی حسینی نماینده مردم قائمشهر در تذکری به وزیر تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد دلیل عدم اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را توضیح دهید.

۲۷ نفر از نمایندگان در تذکری به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار پرهیز از مماشات با رسانه‌های معاند و برانداز مانند بی‌بی‌سی و داشتن روحیه انتقادپذیری و سعه‌صدر در برابر رسانه‌های منتقد داخلی به ویژه رسانه‌های انقلابی شدند.

۳۰ نفر از نمایندگان به رئیس‌جمهور لزوم حمایت از رزمایش‌های موشکی را متذکر شدند.

نادر قاضی‌پور و فرهاد بشیری نمایندگان ارومیه و پاکدشت در تذکری به وزرای کشور، اقتصاد، دفاع و نفت خواستار تجمیع مدیریت گمرکات و بازارچه‌های مرزی طبق قانون شدند.

محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک در تذکری به وزیر اقتصاد خواستار نظارت بانک مرکزی به سود تسهیلات بانکی و پرداخت وام کم بهره از سپردههای قرضالحسنه جاری مردم به نیازمندان شد.