به من می‌گویند عقاب!

به گزارش افکارخبر، او با درخشش در ترکیب تیم ‌ملی، یکی از عوامل موفقیت چند سال اخیر فوتبال ساحلی ایران است. حسینی با حضور در کافه خبر، درباره وضعیت فوتبال ساحلی ایران صحبت کرد.

تیم‌های قدرتمند دنیا دیگر روی فوتبال ساحلی ایران حساب باز می‌کنند.
بعد از اینکه در جام بین قاره‌ای قهرمان شدیم نگاه‌ها به تیم ما عوض شده و انتظارات بالا رفته و تیم شخصیت جهانی پیدا کرده. در بازی‌های پرتغال احترام زیادی برای تیم ما قائل بودند و تیم‌هایی که در قرعه‌کشی مثل اسپانیا، مکزیک و… با ما هم‌گروه شدند، با یک ترس روبه‌رو شدند؛ یعنی هیچ تیمی دوست نداشت در گروه ما باشد. همان طور که ما برای برزیل احترام قائل هستیم، برزیل هم برای ما احترام قائل است و این دوطرفه است. گروهمان هم یک گروه سخت و در حقیقت گروه مرگ بود که برزیل، ایتالیا و ایران و مکزیک در آن حضور داشتند.

در بازی با تاهیتی خیلی مفت گل می‌خوردید، ۶ گل خوردید و همه هم ریباند بود. انگار اصلاً نمی‌دانستید در ریباند باید چه کنید؟
تاهیتی تیمی است که خیلی گل می‌زند و خیلی هم گل می‌خورد، یعنی انتحاری بازی می‌کند و ریسک می‌کند. گلرش حتی تا وسط زمین هم جلو می‌‌آید و تنها شیوه بازی‌اش هم این است که گلر توپ را به دفاع می‌رساند، دفاع به رأس و دوباره توپ کاشته می‌شود و… چنین تاکتیکی دارند که همیشه هم در تیر دو توپ را گل می‌کنند. سه گل ما هم به همین شکل بود.

یک بدشانسی هم آوردید که آن روز سه یار از ۱۲ یار را نداشتید.
کلاً حسن عبداللهی که مصدوم شد، ستون اصلی دفاع ما و دفاع یک ماست. علی نادری کاپیتان تیم هم نبود؛ یعنی دو بازیکنی که می‌توانستند بهترین کمک را به تیم کمک کنند. مهران مباشری مصدوم بود و با مصدومیت بازی می‌کرد مصطفی مصدوم بود امیرحسین سه روز تمرین کرده بود ولی خیلی خوب بازی کرد و نشان داد که می‌شود برای سال آینده رویش حساب کرد ولی کاش کامل بودیم کاش دست مارکو باز بود.

چه کسی اولین بار فوتبال ساحلی را به تو معرفی کرد؟ با این جثه خیلی به گلری نمی‌خوری.

من در شموشک بازی می‌کردم.
در شموشک در لیگ بازی می‌کردی و خیلی خوب بودی. شاید اگر این پیشنهاد را به تو نمی‌کردند الان اوضاع خیلی فرق می‌کرد.
سال ۸۴ من ۲۲ ساله بودم و در لیگ ‌برتر بازی کردم و شرایطم در فوتبال خیلی خوب بود ولی اینکه پیشنهادهای خوب نداشتم، اذیتم می‌کرد. می‌گفتم من این همه زحمت می‌کشم اما همه به دنبال گلر ۱۹۰ هستند. من هر سال بعد از بازی‌ها باید یک پیشنهاد خوب داشته باشم چرا باید خودم دنبال تیم بگردم؟ از طرفی برای تمرین زمان زیادی می‌گذاشتم چرا نباید تیم‌ ملی می‌بودم؟ می‌دانستم با این فیزیک خیلی سخت است که مربی تیم‌ ملی بخواهد من را دعوت کند و یک دفعه یک مسائلی پیش آمد و مسیرم به سمت ساحلی رفت و از همان جا به چیزهایی که می‌خواستم رسیدم. من در لیگ ساحلی قهرمان ایران شدم. بهترین دروازه‌بان آسیا شدم و جزو سه دروازه‌بان ‌برتر جهان در سال ۲۰۱۴ شدم که متأسفانه بازتابی در کشورمان نداشت. در هیچ رشته‌ای در فوتبال و فوتسال و فوتبال ساحلی ما نامزدی بین سه نفر ‌برتر نداشتیم…

اول فوتبال ساحلی آمد بعد احمدزاده یا اول احمدزاده بود؟
احمدزاده از قدیمی‌ترین نفرات فوتبال ساحلی است و جزو بهترین‌هاست. ما خوب‌های زیادی داریم مثل مسیگر.

مسیگر را مسی صدا می‌کنید؟
بله.

خودت را‌ چی صدا می‌کنند؟
بچهها عقاب صدايم ميكنند.