به گزارش افکارنیوز، شیخ " نبیل قاووق " گفت: وظیفه جریان ۱۴ مارس(وابسته به جریان المستقبل) در قبال دریافت مبالغی، تحریک علیه مقاومت و گمراه کردن لبنانی ها درباره خطر داعش است.

وی افزود: جریان ۱۴ مارس هیچ دیدگاه راهبردی ندارد که مصون نگه داشتن لبنان از خطر تکفیری را تضمین کند این در حالی است که مقاومت دیدگاه راهبردی روشن و موفقیت آمیزی در شکست دادن طرح تکفیریها دارد.

قاووق در مراسم یادبود شهید عباس نورالدین، با انتقاد از جریان ۱۴ مارس تصریح کرد، این جریان سه سال لبنانی ها را گمراه کرده و وجود القاعده در عرسال و راس بعلبک را انکار می کند و امروز باردیگر لبنانی ها را با نادیده گرفتن خطر گسترش نفوذ داعش از رقه به شرق لبنان گمراه می کند. این در حالی است که داعش برای رسیدن به لبنان و متصل کردن رقه به عرسال برنامه ریزی کرده است.

وی هشدار داد که داعش در مرحله بعد برای رسیدن به مرزهای شرقی با لبنان برنامه ریزی می کند.

نایب رییس شورای اجرایی حزب الله تصریح کرد: مقاومت در اجرای وظایف و مسوولیت های ملی خود کوتاهی نخواهد کرد و همانطور که داعش، النصره و همه گروههای تکفیری را در القصیر و القلمون شکست داده است، می تواند در هر نبردی این گروهها را شکست دهد.

قاووق گفت: هر چقدر مقاومت به پیروزی رسیده به همان اندازه اسراییل و کشورهای حامی تکفیری ها و کسانی که در لبنان و خارج از این کشور به گسترش نفوذ داعش و تفکیری ها دل خوش کرده بودند، ناامید شده اند.

وی اظهار داشت: مسوولیت ملی ما ایجاب می کند که گروههای تکفیری را از مناطق مرزی سوریه دور کنیم در نتیجه در برابر گسترش نفوذ داعش نظاره گر نخواهیم بود و به این گروه و جبهه النصره اجازه نخواهیم داد در دو طرف مرزها پایگاه داشته باشند. ما این نبرد را تکمیل خواهیم کرد و نتیجه آن پیروزی کامل لبنان در برابر تکفیری ها و شکست گروههایی خواهد بود که همواره رویای امارت تکفیری را در سر دارند.


قاووق اظهار داشت: کسانی که لبنان را از رقه و موصل و ادلب و زبدانی تهدید می کنند، همان کسانی هستند که نیروهای ارتش را ربودند و کشتند. ننگ بر برخی گروههای لبنانی که به درگیری گروههای تکفیری در سوریه دل خوش کرده اند و ننگ بر کشورهای منطقه ای که ادعای دوستی با لبنان دارند، اما همواره از گروههای تکفیری حمایت می کنند.