به گزارش افکارخبر، شبکه خبری فلسطین الیوم اعلام کرد: صبح امروز دوشنبه تعدادی از کودکان اردوهای تابستانی و نگهبانان مسجد الاقصی در مجاورت باب الاسباط(یکی از دروازه های مسجد الاقصی) هدف حمله سربازان و نیروهای اشغالگر با گاز اشک آور و باتوم قرار گرفته و تعدادی از آنها زخمی شدند.

بر اساس این گزارش، یکی از کارکنان اوقاف اسلامی گفت که نیروهای اشغالگر به سمت نگهبانان مسجد الاقصی و کودکان حاضر در باب الاسباط حمله کرده و سعی داشتند با زور آنها را از این دروازه مسجد الاقصی دور سازند و در جریان آن از گاز اشک آور علیه کودکان و نگهبانان استفاده کردند.

نیروهای اشغالگر هر روز سعی می کنند در برابر ورود کودکان اردوهای تابستانی به مسجد الاقصی ممانعت ایجاد کرده و جلوی سر دادن شعار الله در برابر یورش شهرک نشینان به این مسجد را بگیرند.

از سوی دیگر گروه های شهرک نشینان صهیونیست از صبح امروز دوشنبه بار دیگر از سمت باب المغاربه تحت حراست یگان های ویژه پلیس رژیم اشغالگر به مسجد الاقصی یورش بردند اما نمازگزاران و اعتکاف کنندگان حاضر در این مسجد با مشاهده این یورش شهرک نشینان شعار الله اکبر سر داده و جلوی گشت زنی های تحریک آمیز آنها را گرفتند.

این در حالی است که اتحادیه عرب یورش های مکرر صهیونیست ها به مسجد الاقصی و تلاش آنها برای بالا بردن پرچم رژیم صهیونیستی بر روی گنبد مسجد الاقصی را محکوم کرد.

محمد صبیح معاون دبیر کل اتحادیه عرب در امور فلسطین و اراضی اشغالی عربی پس از دیدار با هیئت فلسطینی صیانت از قدس شریف به ریاست یوسف مصطفی مخیمر گفت که تجاوزات و یورش های صهیونیست ها به مسجد الاقصی به یک امر روزمره تبدیل شده است.

وی نسبت به تجاوزات جدید در سالروز آنچه «تخریب معبد کذایی» خوانده شد و نیز سالروز حادثه سوزانده شدن مسجد الاقصی(۴۶ سال قبل) هشدار داد و کشورهای عربی را به اقدام جدی برای توقف این طغیانگری بزرگ اسرائیل فراخواند.

صبیح اشاره کرد که این تجاوزات نیازمند اقدام جدی است… صهیونیست ها به این حد نیز اکتفا نکرده و به محدود کردن برگزاری نماز و تجاوز علیه اعتکاف کنندگان در داخل مسجد الاقصی روی آورده اند و این امر بر خلاف قانون بین المللی و توافقنامه چهارم ژنو است.

وی رژیم صهیونیستی را مسئول این تجاوزت دانست و بر مقابله با این تجاوزات تاکید کرد.