شکست جبهه النصره از داعش

به گزارش افکارخبر، منطقه «داریا»، در ریف دمشق این روزها شاهد درگیری‌های شدید بین ارتش سوریه با دو گروه تروریستی «شهداء اسلام» و «أجناد شام» است.

نیروی هوایی ارتش سوریه امروز(دوشنبه) مواضع این گروه‌ها در محور شمالی شهر داریا را بمباران کرد، در حالی‌که داخل شهر شاهد درگیری‌های شدید و سخت بین نیروهای ارتش سوریه و عناصر شهداء اسلام و اجناد شام است.

همچنین ارتش سوریه مواضع گروه‌های مسلح در شهرک‌های معضمیة الشام، کفر حور و بیت تیما، در ریف دمشق گلوله باران کرد، اما هنوز خبری در خصوص خسارات و تلفات ناشی از این حملات منتشر نشده است.

این درحالی است که حملات مشابهی علیه گروه‌های تروریستی تکفیری مستقر در شهر حرستا و شهرک‌های کفربطنا، حموریة و خان الشیح در نزدیکی بزرگراه بین المللی «السلام» انجام شد که با تلفات جانی و خسارات مادی برای گروه‌های تروریستی همراه بود.

از سوی دیگر ارتش سوریه مواضع گروه‌های تروریستی وابسته به «طوفان جنوب» در شهر الحاره و شهرک‌ النعیمه در ریف درعا و شهرک قمع الحمریه در ریف قنیطره را هدف قرار داده و تلفاتی را به عناصر این ائتلاف تروریستی وارد کردند.

ناکامی جیش الفتح در فوعه و کفریا

در ریف ادلب منابع میدانی سوری از حملات موشکی ائتلاف تروریستی «جیش الفتح» علیه شهرک‌های شیعه نشین کفریا و فوعه خبر دادند، این درحالی است که گروه‌های تروریستی تکفیری وابسته به این ائتلاف از آغاز نبرد سرنوشت‌ساز برای تصرف این دو شهرک شیعه نشین خبر داده بودند.

این درحالی است که نیروی هوایی ارتش سوریه تجمعات ائتلاف جیش الفتح را اطراف تفتناز، جسر الشغور، بلیون، کفر عوید، جوزف، خان أرنبة و عین لاروز بمباران کردند.

درگیری‌های شدید در سهل الغاب

اما منطقه «سهل الغاب» در ریف غربی حماه شاهد درگیری‌های بسیار شدید بین ارتش سوریه با ائتلاف جیش الفتح و گروه‌های تروریستی اجناد شام، ارتش آزاد و تجمع صقور الغاب بود.

کانون این درگیری‌ها شهرک الزیارة در نزدیکی شهرک جورین گزارش شده است. در حالی‌که منابع وابسته به گروه‌های مسلح ادعا کردند که جیش الفتح بر شهرک الزیاره سیطره یافته و به سمت مرکز ایست و بازرسی التنمیه در غرب این شهرک و روستاهای تل واسط، المنصورة و خربة الناقوس پیشروی کردند.

البته این مناطق شاهد درگیری‌های بسیار شدید بین ارتش سوریه و گروه‌های تروریستی است که با حمله جیش الفتح بر منطقه از ۲ محور آغاز شد:

محور اول: از شهرک‌ها و روستاهای ریف جسر الشغور در ریف إدلب

محور دوم: از شهرک‌های سهل الغاب در ریف غربی حماه

این حملات در ابتدا با سیطره گروه‌های جیش الفتح بر چندین نقطه نظامی ارتش سوریه در این منطقه همراه بود، اما بعد از رسیدن نیروهای کمکی به ارتش سوریه، این نیروها موفق شدند، مناطق تصرف شده را از این گروه‌ها باز پس گیرند.

با این حال در ادامه حملات گروه‌های تروریستی جیش الفتح این گروه‌ها بر روستاهای فورو، الصفصافة و بحصة در نزدیکی پایگاه نظامی جورین و همچنین شهرک‌های الزیاره، المنصورة، تل واسط و خربة الناقوس را تصرف کردند.

منابع میدانی سوری در گفت‌‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق تصریح کردند که یگان‌های ارتش سوریه طی پاتکی برخی مناطق تصرف شده از جمله پایگاه نظامی جورین را باز پس گرفتند.

شکست النصره از داعش

اما در حلب گروه تروریستی تکفیری داعش بر روستای ام حوش در بزرگراه مدرسه پیاده نظام و شهر مارع در ریف شمالی حلب پس از ۲۴ ساعت درگیری با جبهه النصره تسلط یافت.

جبهه النصره به این شکست اذعان کرد و کارشناسان این عقب نشینی جبهه النصره را گامی در راه ایجاد منطقه حائل در شمال سوریه دانستند که ترکیه در تلاش برای ایجاد آن است.

البته به موازات این حمله، داعش به مواضع گروه تکفیری جبهه شامیه و دیگر گروه‌های تکفیری نیز در روستای ام حوش حمله کرد که مانند همیشه این حمله با یک عملیات انتحاری آغاز شد.

از سوی دیگر، ارتش سوریه و گروه‌های مسلح در جبهه‌های الخالدیة و کوی المیدان شهر حلب درگیر شدند که با گلوله باران کوی الخالدیه همراه بود.

گلوله باران مواضع داعش در مناطق مختلف حمص

در حمص یک منبع میدانی سوری اعلام کرد که نیروی هوایی ارتش مواضع داعش در شهرهای تدمر و مزارع جنوب این شهر، القریتین و اطراف حوارین در ریف شرقی حمص را بمباران و منهدم کرد.

تلف شدن دو کودک در اثر آلودگی آب

سرانجام اینکه در دیر الزور، در شرق سوریه دو کودک شیرخواره طی دو روز اخیر در نتیجه آلودگی آب شهر دیر الزور و نبود وسایل و تجهیزات و مواد ضد عفونی کردن آب و همچنین کادرهای پزشکی برای درمان این کودکان جان خود را از دست دادند.