تهدید خبرنگاران به تجاوز جنسی از سوی پلیس کانادا

افكار نيوز: یکی از خبرنگاران بازداشت شده در جریان تظاهرات سراسری کانادا، از قرار گرفتن خود به همراه ۲۵ زن دیگر در یک قفس آهنی خبر داد و تاکید کرد که ماموران به وی گفتهاند در صورت ادامه پوشش خبری اعتراضات در کانادا، وی را مورد تجاوز جنسی قرار خواهند داد.
به گزارش افکار نیوز به نقل از پایگاه خبری آمریکایی " اکنون دموکراسی "، پس از برگزاری تظاهرات گسترده در سراسر کانادا و دستگیری نزدیک به هزار نفر که هفته گذشته علیه برگزاری نشست G۲۰ در این کشور صورت گرفت، برخی از بازداشت‌شدگان که پس از چندین روز از سوی پلیس کانادا آزاد شده‌اند، از رفتار غیرانسانی، شکنجه و تهدید به تجاوز از سوی پلیس این کشور مدعی حقوق بشر در مدت بازداشت خبر می‌دهند.

پایگاه اینترنتی " اکنون دموکراسی " در ادامه گزارش خود آورده است: " امی میلر " خبرنگار مستقل که در جریان این تظاهرات‌ بازداشت شده بود، پس از آزادی اعلام کرد که افسران پلیس ضمن آزار و اذیت وی، او را بارها به تجاوز جنسی نیز تهدید کرده‌اند.

در فیلمی که از اظهارات این خبرنگار تهیه شده، وی اعلام می‌دارد: به من اعلام شد که با من مانند گروه‌های تبهکاری برخورد خواهد شد و اگر بخواهم دوباره به عنوان یک خبرنگار در این زمینه فعالیت داشته باشم، مطمئناً در زندان بارها مورد آزار و اذیت و تجاوز جنسی قرار خواهم گرفت.

وی همچنین افزود: در جریان درگیری‌ها، نیروهای پلیس کانادا مرا که با کارت خبرنگاری در حال تهیه خبر بودم، بازداشت کردند و در یک قفس آهنی انداختند. آنها مرا به قسمت شرقی شهر بردند و به مدت سیزده ساعت، به همراه ۲۵ زن دیگر نگهداری کردند.

با این اظهارات و دیگر اظهارات مشابه در خصوص نحوه برخورد پلیس کانادا با معترضان، تهدید آنها به آزار جنسی و همچنین بازرسی عریان تعدادی از دختران جوان با هدف تحقیر آنها توسط ماموران مرد، درخواست‌ها از پلیس تورنتو برای تحقیق در این خصوص افزایش یافته است.

کانادا از جمله کشورهایی است که خود را پیشرو و مدعی رعایت حقوق بشر در جهان می‌داند و کشورهای در حال توسعه را مدام به نقض حقوق بشر متهم می‌کند.

انتهاي پيام/ب.