به گزارشافکارخبر،یکم شهریور ماه طی تماس مردی با سامانه ۱۱۰ و درخواست کمک، سریعا عوامل گشت نیروی انتظامی به آدرس کهریزک رفتند.

به محض رسیدن خودروی پلیس، فردی به نام " قربان " از اتباع افغان به ماموران مراجعه کرد و گفت: ۳ تن از اقواممان که به تازگی وارد ایران شده‌اند توسط گروه های تبهکار افغان در ایران گروگان گرفته شده‌اند.

وی افزود: گروگانگیران درخواست ۶ میلیون تومان به ازای آزادی اقوامم کردند و گفتند در صورت عدم پرداخت مببلغ مورد نظر و یا تماس با پلیس، گروگان ها کشته می‌شوند.

شاکی ادامه داد: من از ترسم و دلهره سریعا پول را فراهم کرده و به حسابشان واریز کردم ولی آنان نه تنها گروگان ها را آزاد نکرده بلکه درخواست پول بیشتری کرده‌اند.

ماموران انتظامی با آموزش های لازم به شاکی موفق شدند یکی از اعضای این باند مخوف افغان را در یک قرار صوری دستگیر و با بهره گیری از شیوه نوین پلیسی اعضای دیگر این باند را در مخفیگاهشان دستگیر و گروگان ها را نیز آزاد کنند.

سرهنگ خلیل شهبازی سرکلانتری نهم پلیس پایتخت درباره این خبر به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: سرکرده این باند که "سلطان" نام داشت به چندین فقره گروگانگیری اتباع افغان اعتراف کرد و تمامی متهمان جهت سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی شدند.