هیولای داعش فرزند بوش است

به گزارشافکارخبر،روزنامه " فرانکفورتر روند شای "، در مطلبی به قلم " یورگن تودن هوفر " نوشت: غرب خطاهای زیادی را در عراق و سوریه آغاز کرده است، اما باید از این خطاها درس گرفته و مشترکا با مسلمانان مبارزه با داعش را هدایت کند. تبعیض جمعی علیه مسلمانان، مبارزه با تروریسم داعش را سخت می کند.

نویسنده در ادامه تصریح کرد: غرب هنوز هیچ استراتژِی را در مقابله با داعش ندارد. غرب درک نمی کند که جنگ این بلوک علیه جهان اسلام داعش را پرورانده است. اسلام دلیل تروریسم در خاورمیانه نیست. اسلام تنها یک ماسک است. ما باید با دلایل ترور مبارزه کنیم.

نویسنده در ادامه به بررسی دلایل ترور پرداخته که عبارتند از:

تاسیس سازمان سلفی داعش در سال ۲۰۰۳ به وسیله " مصعب الزرقاوی "، پاسخ متعصب افراطی به ۲۰۰ سال فشار و تحقیر بود که نقطه اوج آن در بمباران های تروریستی جنگ عراق خود را نشان داد. البته پاسخ تروریستی الزرقاوی غیر قانونی و غیر اخلاقی بود.

با این حال هیچ یک از مبارزان طرفدار الزرقاوی تروریست به دنیا نیامده بودند و جنگ های ما آن ها را به تروریست تبدیل کرد. هیولای تروریسم داعش فرزند بوش است. قبل از جنگ های ضد تروریستی بوش چند صد تروریست بین المللی در هندوکش وجود داشت اما امروز تعداد آن ها به بیش از صد هزار نفر رسیده است.

یکی دیگر از دلایل ترور نحوه رفتار ما با مسلمانان غربی به عنوان انسان های درجه دو است. وزرای کشور ما باید به این روند که شهروندان مسلمان را به صورت کلی متهم به ترور کنند پایان دهند. ۹۹.۹۹ درصد مسلمانان آلمان تروریسم داعش را کاملا رد می کنند و مهم ترین متحدان ما هستند.

از سال ۱۹۹۰ هیچ آلمانی به وسیله تروریست اسلامی کشته نشده است. اما تا سال ۲۰۱۳ حداقل ۱۸۴ نفر از طریق خشونت راست افراطی آلمانی کشته شده اند که در بین آن ها ۲۹ مسلمان و حداقل یک شهروند یهود وجود دارد. راست افراطی یک دشمن برای جامعه ما است، اما اسلام این طور نیست. ما باید با تروریسم ایجاد شده به صورت حرفه ای تر مبارزه کنیم.

ما باید ماسک اسلام را از صورت داعش برداریم. ما باید نادرست بودن تروریسم داعش را ثابت کنیم و انجام این کار درباره این گروه تروریستی کار دشواری نیست. اسلام دائما جنگ، کشتاربی گناهان، تخریب اماکن مذهبی و هر اجباری در دین را ممنوع می داند. اما دقیقا داعش هر روز مرتکب این گونه اقدامات می شود. داعش ضد اسلامی رفتار می کند. در ضمن این گروه تروریستی تعداد زیادی از مسلمانان را می کشد. اسلام تنها ماسکی روی صورت باند فاسد مذهبی داعش است.

تنها عراقی های سنی می توانند داعش را شکست دهند. ارتش متعارف غرب هیچ شانسی در برابر ارتش چریکی داعش ندارد. غرب قدرت مبارزان متعصب و در عین حال منظم داعش را مانند گذشته دست کم گرفته است. مردم میانه رو سنی عراق می توانند پایان سریعی را برای داعش رقم بزنند اگر حمایت های خود را از این گروه تروریستی سلب کنند.

در حال حاضر مبارزان داعش همچنان در بین توده مردم سنی عراق مانند ماهی هایی در آب حرکت می کنند. سنی های عراق دولت با اکثریت شیعی را دشمن خود می دانند و داعش را دشمن دشمنشان می دانند و در برابر اقدامات وی رواداری می کنند.

نویسنده بر یک آشتی ملی بین شیعه و سنی در عراق تاکید کرده و در ادامه نوشت: همچنین سوریه به یک آشتی ملی نیاز دارد که در آن همه گروه های جمعیتی از جمله اسد از امتیازاتی برخوردار باشند. غرب باید به جای اینکه با کمک تروریست ها در مسیر جدایی و نابودی سوریه حرکت کند بر این رویکرد فشار وارد کند.

اما آمریکایی ها ظاهرا در کنار جدایی سوریه همچنین آماده می شوند تا جدایی عراق به بخش های کرد، شیعه و سنی را بپذیرند.

۵. ما باید علیه جهادی های آلمانی به صورت قدرتمندانه متدهای کلاسیک مبارزه با ترور را به کار ببریم.

در بخش دیگری از این مطلب آمده است: هیچ کس نمی تواند حملات تروریستی در آلمان در آینده را کاملا رد کند. البته خطر تروریست راست افراطی در آلمان بسیار بالاتر از اسلام گرایان افراطی است. جهل، بی کفایتی و نژادپرستی علیه مسلمانان همواره ما را به صورت عمیق تر در باتلاق ترور وارد می کند.