شمال شرق کشور درگیر با باد و گرد و خاک

به گزارشافکارخبر،امروز در سواحل دریای خزر بارش باران گاهی با رعد و برق و ورزش باد ادامه داشته و دریای خزر مواج خواهد شد. در شمال غرب، ارتفاعات البرز و شمال شرق کشور نیز افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد و در مناطق مستعد تگرگ پیش‌بینی می‌شود که شدت بارش‌ها در شمال آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، شمال اردبیل، گیلان، شرق مازنداران، گلستان‌و غرب خراسان شمالی خواهد بود.

همچنین طی سه روز آینده در ارتفاعات سیستان و بلوچستان، ‌کرمان و شمال هرمزگان در ساعات بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر، رگبار پراکنده گاهی با رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد. از روز سه‌شنبه در نوار شمالی کشور کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود که تا آخر هفته جاری هوای خنک در نوار شمالی کشور ماندگار خواهد بود. طی دو روز آینده وزش باد در شمال شرق و برخی نقاط شرق کشور تداوم خواهد داشت که امروز در برخی مناطق شمال شرق و روز چهارشنبه در زابل با گرد و خاک همراه خواهد بود.

همچنین تهران امروز شاهد غبار صبحگاهی بود و در بعدازظهر در ارتفاعات این استان وزش باد به همراه افزایش ابر و بارش پراکنده رخ می‌دهد. بیشینه دمای تهران امروز ۳۵ درجه سانتیگراد و کمینه دمای آن به ۲۵ درجه سانتیگراد می‌رسد.

امروز شهرکرد با دمای ۸ درجه سانتیگراد خنکترین و اهواز با دمای ۴۸ درجه سانتیگراد گرمترین مراکز استانهای کشور بودند.