زلزله تهران، فاجعه‌ای تاریخی خواهد بود

به گزارشافکارخبر،مهدی چمران در جریان یکصد و هفتاد و پنجمین جلسه علنی شورای شهر تهران، با اشاره به اینکه نه مسوولان و نه مردم به اندازه ای که باید درباره این پدیده آگاهی ندارند، افزود: با این حال هر بار به مردم هشدار می دهیم، عده ای اعتراض می کنند که چرا مردم را نگران می کنید. این کار ناراحت و نگران کردن مردم نیست، بلکه آگاه سازی است.

وی در ادامه به معضل بافت‌های فرسوده اشاره کرد و گفت: بارها گفته‌ام که اگر تریلی پشت یک خانه فرسوده گاز بدهد، خانه خراب می شود، چه رسد به وقوع زلزله. ضمن اینکه سوای بافت های فرسوده، بعضا حتی ساختمان های جدید حین ساخت هم با وجود مهندس ناظر و مجری ذیصلاح، فرو می‌ریزد.

چمران با بیان اینکه در دوره‌های گذشته چند نوبت تمرین برای استان های معین برگزار شد، خاطرنشان کرد: استان های اصفهان، قزوین و سمنان بدون اطلاع قبلی در معرض آزمایش قرار گرفتند و توانستند به موقع خود را با تمام امکانات لازم به تهران برسانند.

وی با تاکید بر اینکه آمادگی در برابر زلزله باید همواره وجود داشته باشد، برای چندمین بار در ماه‌های اخیر یادآوری کرد که برخی سوله‌های مدیریت بحران تهران خالی از تجهیزات لازم است و آمادگی پذیرش ندارد.

رییس شورای شهر تهران در بخش دیگر سخنانش با اشاره به اینکه قرار بود نشست انتخاب هیئت رییسه غیرعلنی برگزار شود تا اعضا بدون هرگونه ملاحظهای، آشکارا نقطه نظرات خود را مطرح کنند، اظهار کرد: با این حال عدهای پیشنهاد دادند که جلسه روز سهشنبه برگزار شود و هیئت رییسه هم پذیرفت. برای ما فرقی نمیکند که انتخابات در جلسه علنی یا غیرعلنی برگزار شود. انشاءالله آنچه به صلاح شهر و شهروندان است رخ دهد. کمااینکه افراد مهم نیستند، آنچه مهم است خدماتی است که با دوستی، همراهی و همدلی به مردم ارائه می دهیم و تلاش می کنیم به حل مشکلات مردم بپردازیم.