حاج‌صفی پیشنهادی از بوخوم ندارد

به گزارش افکارخبر، اصغر باقریان درباره موضوع مطرح شده در برنامه نود مربوط به پولشویی لوسیانو پریرا گفت: بار قبل هم به عادل فردوسی‌پور گفتم وقتی بین کشورهای مختلف چیزی رد و بدل می‌شود، آنچه برای ما اهمیت دارد فقط اسناد و مدارک است. اینکه در کشور برزیل چه اتفاقی رخ داده ما از آن بی‌خبر هستیم، چون آنها در آن سر دنیا هستند و همانطور که ما نمی‌دانیم ریزه‌کاری‌های آنها چیست، آنها هم از ریزه‌کاری‌های ما خبر ندارند.

وی افزود: اکنون هم از اتفاقی که افتاده بی‌خبر هستیم و در قبال پریرا فقط اسناد برای ما اهمیت دارد. اینکه این بازیکن از کدام باشگاه آمده یا اتفاق دیگری افتاده برای ما اهمیت ندارد و ما به نامه‌ای توجه داریم که توسط فدراسیون فوتبال برزیل تأیید شده و بعد از آن هم مهر تأیید فیفا روی رضایت‌نامه این بازیکن خورده است.

مدیرعامل باشگاه سپاهان درباره اینکه در برنامه نود عنوان شد مبلغی حدود ۱۰۰ هزار دلار بابت رضایت‌نامه پریرا دریافت و این پول بین افراد مختلف تقسیم شده است، اظهار داشت: اینکه پول چطور رفته و چگونه بین افراد تقسیم شده است، مربوط به ما نمی‌شود و ما مسئول تقسیم پول در برزیل نیستیم. ممکن است در این بین یک نفر هم سود برده باشد و این ارتباطی با باشگاه سپاهان ندارد. نمی‌دانم عادل این صحبت‌ها را از کجا آورده و می‌زند. او را مقصر نمی‌دانم، اما باید بداند وظیفه ما نیست که بدانیم پول رضایت‌نامه پریرا بین چه کسانی تقسیم می‌شود.

باقریان با تأکید بر اینکه سال سوم و چهارمی است که پاداونی و پریرا در لیگ ایران حضور دارند، یادآور شد: ما که این بازیکنان را از برزیل نگرفته‌ایم، بلکه کارنامه آنها در لیگ ایران مشخص است و پس از درخشش در لیگ ایران جذب سپاهان شده‌اند. پس اگر هم در این بین اتفاقی افتاده باشد به ما مربوط نمی‌شود، چون اسناد و مدارک انتقال این بازیکنان مشخص است.

وی درباره آخرین وضعیت احسان حاج‌صفی برای حضور در بوندس‌لیگای آلمان و اینکه شایعه شده پیشنهاد او از بوخوم است، گفت: برای انتقال حاج‌صفی پیشنهاد رسمی نیامده و صحبت‌های شفاهی صورت گرفته است. برخلاف شایعات او پیشنهادی از بوخوم ندارد و یک باشگاه دیگر خواهان جذب حاج‌صفی شده است.

مدیرعامل باشگاه سپاهان تأکید کرد: قبل از هرچیز باید بگویم اگر آلمانی‌ها حاج‌صفی را می‌خواهند باید به صورت رسمی با باشگاه مکاتبه کنند و درخواست‌شان ارسال شود. این بازیکن در سن ۲۵ سالگی بالای ۷۰ بازی ملی دارد، از کاپیتان‌های تیم ملی محسوب می‌شود و بازیکن معمولی نیست که بخواهیم بدون درخواست او را به آلمان بفرستیم. اگر تیم خواهان حاج‌صفی در حد این بازیکن نباشد، با جدایی‌ او موافقت نمی‌کنیم.