توجیه گنده گویی های وزیر انگلیس چیست؟!

نسخه چاپيارسال به دوستان
آلیا در نطق میان‌دستور:
وزیر خارجه انگلیس در خاک کشور ما می‌گوید ایران دیگر تهدیدی برای اسرائیل نیست / آیا این صحبت‌ها هم برای مصرف داخلی آنهاست


خبرگزاری فارس: وزیر خارجه انگلیس در خاک کشور ما می‌گوید ایران دیگر تهدیدی برای اسرائیل نیست / آیا این صحبت‌ها هم برای مصرف داخلی آنهاست

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، فاطمه آلیا در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس(۳ شهریور ۹۴)، گفت: در طول تاریخ سراسر افتخار انقلاب اسلامی بوده‌اند مسئولان و مقاماتی که به‌دلیل عدم فهم مبانی انقلاب و اصول آن و برداشت نادرست از ماهیت قدرت، در نظام اسلامی مواضعی اتخاذ کرده‌اند که نتیجه آن دوقطبی کردن جامعه و تنش‌زایی بوده است.

وی ادامه داد: از آن جمله است ماجرای لوایح دوقلو در دوره حاکمیت اصلاح‌طلبان در سال ۸۱ که با هدف افزایش اختیارات رئیس جمهور و کاهش قدرت شورای نگهبان و حذف نظارت استصوابی در انتخابات و مسبب تهدیدات اصلاح‌طلبان افراطی و قائله تحصن آنان در مجلس ششم شد و این اوج تنش مقارن با هفته دولت آن سال بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: امسال نیز در آستانه هفته دولت، رئیس جمهور با نقض قسم خود به جایگاه قانونی شورای نگهبان که حافظ احکام اسلامی است، کم‌لطفی و بی‌انصافی کرد، اما این روزها اتفاق دیگری هم رخ داد و آن بازگشایی لانه روباه پیر(سفارت انگلیس) بود که از متن حواشی آن ملت بصیر ایران مطلع‌اند.

آلیا اظهار داشت: نکته قابل تأمل قانون مصوبه سال ۹۰ مجلس شورای اسلامی مبنی بر کاهش رابطه با دولت انگلیس تا زمان تغییر رفتار او بود که این مصوبه توسط دولت نقض شد.

وی با ابراز تعجب از ادبیات سیاسی طرفین رابطه(ایران و انگلیس)، گفت: آقای روحانی عنوان کرد که باید به گونه‌ای حرکت شود که علاوه بر توسعه روابط به تدریج قضاوت تاریخی مردم نیز تغییر کند. از سوی دیگر آقای ظریف در مصاحبه مطبوعاتی حاشیه مراسم کذایی، جرأت نکرد واژه رژیم صهیونیستی نگون‌بخت را بر زبان آورد و در پاسخ به سؤالی در خصوص روابط با سایر دول متخاصم با لحنی دیپلماتیک و البته غیرانقلابی گفت که ما با همه کشورها به‌استثنای یک استثنا می‌توانیم رابطه داشته باشیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: متأسفانه بعضی از مقامات ما که البته متدین‌اند و خائن نیستند، در پی عادی‌‌سازی رابطه با آمریکا و انگلیس جنایتکار هستند.

آلیا خاطرنشان کرد: وزیر خارجه انگلیس در خاک کشور ما با رادیو بی‌بی‌سی مصاحبه کرده و می‌گوید ایران را براساس اقداماتش در قبال اسرائیل قضاوت می‌کنیم و ایران دیگر تهدیدی برای اسرائیل نیست. لابد در توجیه گنده‌گویی‌های وزیر خارجه انگلیس، وزیر خارجه ما باز هم می‌گوید این صحبت‌ها برای مصرف داخلی آنها بوده است.

وی افزود: رفتارهای سیاسی چند ماهه اخیر در ارتباط با مذاکرات و توافق و قطعنامه و «برجام» از طرف دولت‌مردان نسبت به کارشناسان و شخصیت‌های منتقد که مفتخر به کسب عناوین بی‌سواد و جهنمی از سوی دولت شده‌اند و نیز یک بام و دو هوایی قبض و بسط رسانه‌های منتقد و رسانه‌های دولتی و مواضع نرم و لطیف با همتایان آمریکایی و انگلیسی، بغض‌های نهفته در شعرهای اشرف‌الدین گیلانی را نسبت به قدرت‌مداران زمانش در حافظه تاریخی ملت، تداعی می‌کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: در هفته دولت توفیق خدمت‌گذاری به مردم را برای دولت آرزو می‌کنم که البته راهکار آن تعقیب مبانی اقتصاد مقاومتی و تکیه بر ظرفیت‌های داخلی است و البته ترمیم کابینه، تسریع‌بخش در این امر خواهد بود.

آلیا خاطرنشان کرد: دولت‌مردان طماع انگلیس و آمریکا توجه‌شان به رفراندوم‌های هفتگی مردم در میعادگاه نماز جمعه معطوف باشد و صدای ملت ایران را در سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر انگلیس و… بشنوند. باشد که عبرت گیرند و مواضع خود را اصلاح و از ملت بزرگ ایران عذرخواهی کنند و بدانند جمهوری اسلامی ایران استکبارستیز خواهد ماند.

وی افزود: اینک که تشکل‌ها و احزاب اصول‌گرا با عنایت بیش از پیش به مبانی تفکر اصول‌گرایی و با بهره‌گیری از برکات استوانه‌های خبیر و بصیر حوزه فقاهت، حضرات آیات یزدی، موحدی کرمانی و مصباح یزدی با سازوکاری نوین در سیاست‌ورزی و با تلاش برای استحکام قدرت ملی نظام، به‌خصوص قدرت معنوی، چتری فراگیر را برای هم‌گرایی و هماهنگی اصولگرایان مهیا ساخته‌اند، مردم انتظار دارند با تأکید بر اشتراکات و تلاش برای وحدت حداکثری بدون توجه به ترفندهای تفرقه‌افکنان، مساعی خود را برای افزایش حضور و مشارکت مردم در انتخابات پیش رو و تشکیل مجلسی با شاکله تبعیت از ولایت مطلقه فقیه و ضد فتنه و انحراف به کار گیرند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: ملت بزرگ ایران انتظار دارد که در فرآیند کارشناسانه بررسی «برجام» اجازه ورود دولت به بعضی از تعهدات و منع دولت از پذیرش بعضی دیگر از تعهدات که عبور از خط‌قرمزهای مشخص‌شده از طرف رهبر معظم انقلاب بوده است، تعیین و توسط شورای نگهبان تأیید شود که تاریخ راوی و قاضی منصفی در گزارش این روزهای ما به نسل‌های آینده خواهد بود.

آلیا با بیان اینکه خون شهیدان رجایی و باهنر مصداقی دیگر از مصادیق حقوق بشر آمریکایی است، خاطرنشان کرد: آمریکا و انگلیس با حمایت مادی و معنوی از فرقه‌های تروریستی منافقین، تکفیری و داعش با نقاب مزورانه دفاع از حقوق بشر، ناجوانمردانه‌ترین فجایع تروریستی را نسبت به مردم کوچه و بازار تا نمایندگان مجلس، دانشمندان و… مرتکب شدند. وقت آن است که کشورهای آزاد و مستقل در جهت احقاق واقعی حقوق بشر به افشار ماهیت بانیان و حامیان تروریسم و اقدامات ضدبشری آنان فعال شوند.

وی در پایان با اشاره به رفتار توهینآمیز استاندار هرمزگان با نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی گفت که این توهین درواقع، توهین به همه نمایندگان و توهین به ساحت مجلس است. ما این توهین را محکوم میکنیم و از رئیس جمهور میخواهیم که با این استاندار برخورد قاطعی داشته باشد.