سیگار نکشید تا کمر درد نگیرید

به گزارشافکارخبر،دکتر موسوی فوق تخصص ارتوپدی گفت: حدودا یک درصد کمر دردها هم به دلیل برخی مشکلات جدی در ناحیه کمر و برخی بیماری‌هاست که از آنها می‌توان آرتروز مهره‌های کمر، تخریب دیسک بیمار و فشار به کانال نخاعی، ‌ جابجایی‌‌ها و شکستگی‌های مهره‌ کمری را نام برد.

وی ادامه داد: ‌ از آنجایی که با تخریب رباط‌ها و عضلات کمر توسط سیگار حتی کوچکترین ضربه به کمر را دچار مشکل می‌کند با ترک سیگار می‌توان از بسیاری از کمردردها جلوگیری کرد.

این فوق تخصص ارتوپدی گفت: کمر دردهای ناشی از بلند کردن بار سنگین در حالت نامناسب و انجام کارهای تکراری سبک نیز با اصلاح سبک زندگی و رعایت نکات لازم قابل پیشگیری است.

این فوق تخصص ارتوپدی اضافه کرد: ۲۲ درصد از علل کم‌تر شایع کمر درد را مشکلات مفصل، لگن و پاها تشکیل می‌دهند و با درمان مشکلات این قسمت‌ها می‌توان کمر درد ناشی از آن را هم درمان کرد.

موسوی گفت: استفاده از داروهای کورتون که برای بیماری‌های روماتولوژی تجویز می‌شوند نیز کمر درد ایجاد می‌کند و کشیدن سیگار با کاهش جریان خون در بدن به دیسک‌ها الیاف عضلات رباط‌های کمر آسیب رسانده و موجب تخریب آن می‌شود.

این فوق تخصص ارتوپدی در پایان یادآور شد: درمان کمر درد بستگی به مدت آن دارد و به هنگام استراحت بهترین وضعیتی که کمترین فشار را به کمر وارد میکند خوابیدن به پهلوست.