این غذاها را قبل از پرواز نخورید

به گزارشافکارخبر،آن چیزی که شما قبل از پرواز می خورید تاثیر بسیار زیادی بر احساس شما هنگامیکه در هوا هستید دارد(و حتی بر احساس شما هنگام فرود). از این غذاهای دردسر ساز قبل از بازرسی پرواز دوری کنید و از نفخ کردن وحشتناک ان اجتناب کنید تا یک هم صندلی بدبو نباشید، و دیگران هم در پرواز از شما وحشت نداشته باشند.

این هشت غذایی را که نباید قبل از پرواز بخورید را در زیر آورده ایم:

سیب زمینی سرخ شده و فست فود
آیا رستورانهای فست فود هواپیما وسوسه برانگیز هستند؟ باید بدانید که هضم این نوع غذاها در ارتفاع ۳۵۰۰۰ پایی برای بدن بسیار سخت تر است تا در روی زمین. علاوه بر این دستگاه گوارش انسان برای هضم چربیهای اشباع شده، با مشکل روبرو می شود، والبته شما هم دستورالعملی برای سوزش سردل یا ناراحتی معده دریافت خواهید کرد. دانشمندان دریافته اند که خوردن چربیهای اشباع شده رگهای خونی را تنگ می کند، و سبب افزایش خطر ترومبوز ورید عمقی(DVT) می شود.

سبزیجات مانند کلم
هوای داخل کابین هواپیما فشرده است، اما به این معنی نیست که این هوا همان هوای روی زمین نیست. ایا می دانید که بعد از اوج گرفتن، فشار هوا در کابین کاهش پیدا می کند، و تا ۳۰ درصد سبب افزایش میزان هوای داخل کابین می شود؟ این سبب می شود تا مقداری هوا و گازهای موجود، داخل معده و روده کوچک شود و سبب گشاد شدن انها گردد، که ناراحتی ای را برای شما ایجاد می کند و احساس پف کردگی و نفخ می کنید. شما با نخوردن کلم بروکلی، گل کلم و دیگر سبزیجات از خانواده کلم این تاثیر را به حداقل می رسانید و میزان نفخ کردگی شما هم کمتر خواهد بود.

نوشیدنیهای گاز کربنیک دار
نوشیدنی های گاز کربنیک دار، مانند سودا و آب جو، تا حد زیادی کمک به نفخ شما می کند. تصور کنید که شما حبابهایی را مانند بالنهای ریز می بلعید و انها هم وارد معده شما می شوند، و سپس با سرعت سبب گشاد شدن معده تان هنگام تغییر فشار میگردند. شما هم راحت نخواهید بود!!!

آدامسها و آبنباتهای بدون قند
مواد بدون قند هم برای افراد رژیمی و بیماران دیابتی موهبتی است، اما معمولا دارای طعم دهنده های مصنوعی هستند. متاسفانه، بدن انسان به خوبی نمی تواند شکر را هضم کند، و این مواد سبب نفخ و گاز می شوند و حتی اثر ملینی دارند - البته شما نمی خواهید که کل پرواز را در اتاقک کوچک دستشویی سپری کنید؟؟!! توجه کنید که هنگامیکه این مواد را خریداری می کنید، به برچسب هشدار انها دقت کنید که اثرات جانبی ناخوشایند این محصولات را خاطر نشان می کند.

حبوبات
لویبا نفخ بدی دارد و عامل اصلی جمع شدن گاز در معده می باشد. انواع لوبیا و حبوبات دیگر طبیعتا دارای قندهای پیچیده غیر قابل هضم هستند که سبب نفخ می شود. آیا نمی توان بدون صبحانه سنتی انگلیسی که در کنار ان لوبیای پخته هم است زندگی کرد؟ لوبیا ها را یک شب خیس کنید تا بسیاری از مشکلات مربوط به مواد قندی ان برطرف شود.

سیر
سیر خوشمزه است، اما مطمئن باشید که بوی ان در نفس شما باقی خواهد ماند - بدنتان را بدبو می کند. سیر دارای ترکیبات سولفوریک است که جذب جریان خون و ششها می شود. به این معنی که شما عملا در بازدمتان بوی سیر است(حتی اگر دندانهایتان را مسواک زده باشید). به همین خاطر از خوردن ماکارونی سیر قبل از پرواز اجتناب کنید.

آب، بستنی، قهوه یا چای
مهم است که بدن شما در هنگام پرواز آب دریافت کند، اما بهتر است که برای خودتان آب بیاورید به جای اینکه اب مجانی از سبد خرید نوشیدنی بگیرید. ازمایش های انجام شده توسط متخصصین تا چندین سال پیش نشان داده بود که یکی از هر هفت هواپیما ، مخزن آبی داشت که مطابق با استانداردهای فدرال نبود، و در حقیقت در ان باکتری ای شبیه E.coli بود. البته سبدهای خرید نوشیدنی به شما بطری اب می دهند، که این بطری هم ممکن است از همان مخزن پر شده باشد. چای و قهوه هم اغلب از همان آب تهیه می شود که معمولا به اندازه کافی گرم نشده است تا تمام میکربهای ان کشته شود. بستنی هم گاهی اوقات همینطور است، بنابراین بهتر است از انها صرف نظر کنید.