پدیده «آقازاده‌ها» تهدیدی برای کشور است

به گزارش افکارخبر، در پایان جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی رحماندوست نماینده تهران با انتقاد از بخشنامه ای که بر اساس آن بیمه تکمیلی جانبازان قطع شده است، گفت: این موضوع مشکلات زیادی را برای جانبازان ایجاد کرده است.

وی همچنین از عدم اجرای آئین نامه های قانون جامع ایثارگران ابراز تاسف کرد.

رحماندوست خواستار همت بیشتر دولت برای مقابله با کالاهای قاچاق شد و گفت: این کالاها سلامت مردم را به خطر انداخته است.

وی تصریح کرد: گشایش سفارت انگلیس معلم شیطان بزرگ و استاد تفرقه افکنی را به ملت ایران تسلیت می گویم.

رحماندوست از اقتصاد دانان و روحانیون جامعه خواست فکری به حال بانکهای ربوی کند.

ابوترابی: رایزنی لاریجانی و نوبخت در مورد خدمات درمانی جانبازان


در ادامه محمد حسن ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس که در غیاب لاریجانی ریاست جلسه را بر عهده داشت، گفت: رئیس مجلس شورای اسلامی با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در مورد این بخشنامه و لزوم اجرای خدمات درمانی جانبازان توسط بنیاد شهید صحبت کرده است.

عضو کمیسیون فرهنگی: عده ای قصد دارند پرونده آقا زاده معروف را سیاسی جلوه دهند


در ادامه سید مرتضی حسینی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در تذکری گفت: این روزها بعضی ها از شعار مرگ بر امریکا و مرگ بر انگلیس ناراحت می شوند، شاید همین افراد روزی بگویند شعار مرگ بر منافق نیز ندهید.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: از اول انقلاب تاکنون همه مفسدان اقتصادی و کج اندیشان مخالف شورای نگهبان بودند، زیرا شورای نگهبان حافظ دو رکن انقلاب و اسلامیت نظام است.

وی ادامه داد: عده ای قصد دارند پرونده آقازاده ای که در زندان است سیاسی جلوه دهند، در حالی که پرونده مفاسد اقتصادی وی در دادگاه چندین جلد است.

حسینی گفت: دولت قول داده بود بعد از مذاکرات مشکلات اقتصادی و بیکاری حل شود. چرا کاری نمی کنید؟ رکود اقتصادی همه جا را گرفته است.

یوسفیان ملا: انتقاد از عدم توجه به پرستاران در طرح تحول سلامت


عزت الله یوسفیان ملا در ادامه در تذکر شفاهی به وزیر بهداشت گفت: استدعا دارم به سخنان پرستاران و سایر افرادی که از اجرای طرح سلامت متضرر شده اند گوش کنید. این افراد زیر دست و پای این طرح له شدند.

سالک: دفاع از شورای نگهبان، دفاع از جمهوری اسلامی است


در ادامه حجت الاسلام احمد سالک رئیس کمیسیون فرهنگی به مناسبت شهادت دکتر رجایی و باهنر از قوه قضائیه به ویژه دادگاه انقلاب خواست پرونده ۸ شهریور را مورد بررسی مجدد قرار دهد.

وی خطاب به رئیس جمهور گفت: دفاع از شورای نگهبان، دفاع از جمهوری اسلامی است. دولت به جای حاشیه سازی، همت خود را در حل مشکلات اقتصادی مردم قرار دهد.

وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی را عملی کنید، اقتصاد را به تحریم ها گره نزنید.

وی با اشاره به مشکلات بازنشستگان صندوق فولاد کشور خواستار حل این مشکلات شد و گفت: دانشگاه اصفهان حدود دو سال است که با سرپرست اداره می شود و این امر موجب کاهش جایگاه علمی این دانشگاه شده است.

سالک تاکید کرد: ایران اسلامی همیشه استکبار ستیز است و باید منتظر فتنه بزرگتر از طریق سفارت انگلیس بود.

بخشایش: امروز رئیس و نایب رئیس مجلس به جای مجلس و نمایندگان در راس امورند


در ادامه احمد بخشایش نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی گفت: مردم سالاری ایران هرگز مورد تهدید عملی انگلیس و امریکا قرار نمی گیرد. تنها پدیده ای که می تواند سرمایه اجتماعی جمهوری اسلامی را از بین ببرد، پدیده آقازاده هاست.

وی با تاکید بر اینکه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی، ناکارآمدی خود را ثابت کرده، گفت: باید از رسانه ها به عنوان یکی از ارکان مردم سالاری برای مبارزه با مفاسد اقتصادی استفاده کنیم.

وی در بخش دیگری از تذکر خود با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری و امام خمینی مبنی بر اینکه مجلس در راس امور است، گفت: امروز رئیس مجلس و نایب رئیس مجلس در راس امور هستند.

وی ادامه داد: این آقایان غربالگری می کنند و استیضاح ها را در دستور کار قرار نمی دهند.

وی با اشاره به اظهارات وزیر کشور در روز رای اعتماد مبنی بر اینکه در انتصاب استانداران با نمایندگان هماهنگی می کنم گفت: نمایندگان مجلس در مخالفت با انتصاب استاندار فارس استعفا داده و درخواست استیضاح وزیر را به آقای باهنر تحویل دادند.

وی ادامه داد آقای باهنر به خاطر اینکه وزیر کشور از هم گروهی هایش بود، این استعفا را اعلام وصول نکرد.

وی تصریح کرد: پس از اقدام نایب رئیس مجلس در عدم اعلام وصول استیضاح وزیر کشور، امروز استاندار اصفهان نیز جواب تلفن ما را نمی دهد. شما باید روز قیامت پاسخگو باشید.

در ادامه محمد حسن ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس که در غیاب لاریجانی ریاست جلسه را بر عهده داشت، گفت: در مواردی که دوستان پیگیر استیضاح باشند ما پس از بررسی متن استیضاح در هیئت رئیسه، استیضاح را به کمیسیون ارجاع می دهیم. البته در این میان گفتگو کردن با همکاران نیز ایرادی ندارد.