مجری‌های قدیمی برنامه کودک بر می‌گردند

به گزارش افکارخبر، علی زارعان با اشاره به این نکته که نهادهایی مثل آموزش و پرورش با شبکه دو همکاری می‌کنند، گفت: افقی جدید در گروه کودک و نوجوان شبکه دو طراحی شده که نتایج آن پاییز امسال در برنامه‌ها دیده خواهد شد.

وی درباره برنامه‌های جدید گروه نوجوان شبکه دو توضیح داد: مدیر شبکه‌دو توجه ویژه‌ای به نوجوانان دارد و از این‌رو برنامه‌های ویژه‌ای برای این گروه سنی تدارک دیده شده است. «کمی پنجره» درباره ادبیات‌، شعر و داستان برای فصل پاییز نوجوانان تدارک دیده شده است. «نوار مرزی» از دیگر برنامه‌های گروه نوجوان شبکه دو است که بیشتر به نوجوانانی که از مرکز دورند توجه می‌کند. همچنین فصل جدید برنامه «دیده شو» از اواسط شهریورماه به مخاطبان ارائه می‌شود.

مدیر گروه کودک و نوجوان شبکه دو همچنین به برنامه‌های جدید حوزه کودک این شبکه اشاره کرد و توضیح داد: امسال در بخش کودک تجربه موفقی با تولید و پخش برنامه «محله گل‌ و بلبل» داریم. این برنامه شاخص برنامه‌سازی برای کودکان را تغییر داد. وی به پخش برنامه جدید فیتیله از پاییز اشاره کرد و درباره برنامه «گروه امداد» گفت: این برنامه با حضور سنجد به مخاطبان ارائه خواهد شد. برنامه «بالای ابرها» به کارگردانی لیلا مردانیان نیز برای خردسالان تولید می‌شود.
زارعان با توجه به افزایش برنامه‌های کودک در شبکه دو، سال ۹۴ را سال شکوفایی تولید برنامه کودک در تلویزیون توصیف کرد و افزود: برنامه «خاله شادونه» هم با ساختار جدیدی تولید خواهد شد. در زمینه برنامه‌های دینی نیز بعد از موفقیت‌های به دست آمده در ماه مبارک رمضان، یک گروه سازنده اکنون مشغول تولید یک برنامه ثابت دینی برای ایام محرم و دیگر مناسبت‌های مذهبی سال هستند.
مدیر گروه کودک و نوجوان شبکه دو درباره برخی مجریان قدیمی تلویزیون اظهار کرد: این دوستان مجریان قدیمی نیستند بلکه مجریان همیشگی و خیلی خوب تلویزیون هستند اما طی سالهای اخیر فرصتی برای حضور آنها در شبکه دو فراهم نشد اما در برنامههای پاییز و زمستان از حضورشان بهره خواهیم برد؛ بهعنوان مثال خانم مینا هاشمی ـ مجری قدیمی برنامههای کودک ـ قرار است از هفته آینده بخشی از برنامه تا همیشه را اجرا کند. خانم گیتی خامنه هم که از هفته گذشته به تلویزیون برگشتند.