به گزارشافکارخبر،وبسایت «العربیه» ‬ وابسته به شاهزاده‌های سعودی که تا چند ماه پیش به‌طور علنی از گروهک تروریستی داعش حمایت می‌کرد، در روزهای اخیر در تلاش است تا القاء کند که اقدامات جمهوری اسلامی ایران بر خلاف نظر شیعیان در کشورهای مختلف است.

در این راستا، «العربیه» در روزهای اخیر از انتشار بیانیه شماری از روشنفکران لبنانی و سوری علیه ایران خبر داد و بدون ارائه منبعی ادعا کرد این بیانیه بدون اسم است اما “یک منبع موثق” این خبر را در اختیار العربیه قرار داده است!

العربیه

تصویر از وبسایت «العربیه»

در ابتدای خبر این وبسایت سعودی که دولت مطبوعش از حامیان اصلی گروه‌های تروریستی در منطقه است، ادعا شده که شماری از روشنفکران و روزنامه‌نگاران لبنانی و سوری با صدور بیانیه‌ای خطاب به شیعیان لبنان و علویان سوریه نسبت به دخالت تهران در امور کشورهایشان و تلاش برای تجزیه این کشورها هشدار دادنده‌اند!

در ادامه خبر ادعا شد: “شماری از روشنفکران و روزنامه‌نگاران شیعه در هشتگ #بیروت _ اللاذقیه، یادآوری کردند که هدف رژیم ایران که بارها بر زبان برخی مقامات این کشور جاری شده، تحکیم نفوذ منطقه‌ای این رژیم از صنعا تا بیروت، دمشق و بغداد است …”

اما اگر سری به شبکه‌های اجتماعی مانند توئیر بزنیم و بخواهیم با آن روشنفکران و روزنامه‌نگاران که نامه مذکور را برای العربیه فرستادند آشنا شویم، با اتفاق قابل تأملی مواجه می‌شویم.

تصویر از

تصویر از «توئیتر»

همونطور که در تصویر بالا مشخص است، تنها ۴ توئیت از ۲ حساب کاربرای با هشتگ#بیروت _ اللاذقیهدر شبکه اجتماعی توئیتر منتشر شده که یک حساب مربوط به خبرنگار وابسته به العربیه و دیگری به‌نام “ابو خضر” مربوط به گروهک تروریستی «جیش الفتح» شاخه القاعده در سوریه است.

این تنها یک نمونه از خبرسازی‌های رسانه‌های بیگانه در پوشش خبررسانی علیه نظام جمهوری اسلامی و مردم ایران است.