جابه جایی شماره بین اپراتوری به زودی ممکن می شود

به گزارش روابط عمومي رايتل، صبح امروز و طي مراسمي تفاهم نامه اصول حاکم بر ارايه خدمات ترابردپذيري شماره تلفن همراه توسط مديران عامل سه اپراتور همراه کشور امضا شد.

در این مراسم دکتر محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: کارهای بزرگی طی یک سال اخیر انجام شده است و امروز با امضای این تفاهم نامه کار بزرگ دیگری به انجام رسید.

وی گفت: ترابردپذیری یا همان MNP کار بزرگی است که حدود پانزده ماه کار کارشناسی بر روی آن انجام شده و قرار است تا ده ماه آینده اجرایی شود و در راستای تحقق این پروژه وزارت ارتباطات و اپراتورها در حدود ۶۴۰ میلیارد ریال بر روی این پروژه سرمایه گذاری خواهند داشت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین گفت: MNP در هفتاد کشور انجام شده است و در صورت اجرایی شدن مردم میتوانند دو بار در سال اپراتور خود را تغییر دهند و به نظر من برنده این پروژه بزرگ مردم هستند.

گفتني است ترابردپذيري شماره تلفن همراه يا mobile number portability به اين معناست که مالک سيم کارت يکي از اپراتورهاي تلفن همراه مي تواند دو بار در سال بدون تغيير شماره تماس خود، از خدمات اپراتورهاي ديگر استفاده کند؛ با اين طرح هر فرد ميتواند تصميم بگيرد سيمکارت تلفن همراهاش، با حفظ شماره خود، از کدام اپراتور خدمات دريافت نمايد.