اولاندخواهان مشارکت ایران درحل بحران منطقه

به گزارش افکارخبر، «فرانسوا اولاند» رییس جمهور فرانسه امروز(سه شنبه) در سخنانی گفت که ایران و عربستان سعودی به عنوان بازیگران مهم منطقه باید در یافتن راه حلی برای برون رفت از بحران سوریه مشارکت داشته باشند.

به‌نوشته روزنامه ترکیه‌ای «تودی زمان» اولاند که در جمع سفرای فرانسه سخنرانی می‌کرد، گفت: «تمامی بازیگران منطقه باید برای یافتن راه حل در این زمینه سهیم باشند. من فکر می‌کنم کشورهای عرب خلیج فارس و ایران از جمله این کشورها هستنند. من بر این باورم که ترکیه نیز لازم است در نبرد علیه داعش شرکت کرده و با کردها نیز انجام گفت‌وگوهای مجدد را در نظر گیرد.»

اولاند در ادامه مدعی شد «بشار اسد» رییس جمهور سوریه نمی‌تواند در آینده این کشور جایی داشته باشد و افزود که علائمی از یک گذار سیاسی در سوریه مشاهده می‌شود.

رییس جمهور فرانسه همچنین درباره توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی گفت که این توافق پنجره‌ای از فرصت‌ها را منجمله در حل بحران‌های منطقه‌ای چون سوریه که ایران حامی اصلی رییس جمهور این کشور است، باز نمود.

رییس جمهور فرانسه در این باره افزود: ضرورت دارد از ایران بخواهیم در حل بحرانهای ویرانگر منطقه مشارکت نماید. ایران باید بازیگر سازندهای باشد.