بهترین بازیکن ماه در شبی که فردوسی‌پور «سپهری» شد

به گزارشافکارخبر،برنامه ۹۰ این هفته با هدف بررسی اتفاقات هفته گذشته فوتبال ایران دوشنبه شب روی آنتن شبکه سه سیما رفت. مسابقه پیامکی برنامه در مورد انتخاب بهترین بازیکن ماه فوتبال ایران اختصاص داشت که در نهایت مهدی طارمی با کسب ۵۰ درصد آرا بالاتر از ۵ بازیکن دیگر قرار گرفت و به عنوان بازیکن ماه ایران انتخاب شد.

* بخش اول برنامه به حضورتیم ستارگان جهاندر تهران اختصاص داشت:

*آیتم ۹۰ درجههم قسمت دیگر برنامه بود، در این بخش فردوسی‌پور به سبک سهراب سپهری شعری در وصف فوتبال ایران سرود:

* در ادامه برنامه، ولی رعیتعضو هئیت مدیره باشگاه سایپاروی خط آمد و در مورد یکی از بازیکنان این تیم که بدون اطلاع مجید جلالی با تصمیم بیت‌الله رضایی در فهرست این تیم قرار گرفته بود توضیحاتی را ارائه داد.

رعیت اعلام کرد که این بازیکن از طرف یکی از اسپانسرها و توسط رضایی به تیم اضافه شده بود که مجید جلالی با این موضوع مخالفت می‌کند و اعضای هیئت مدیره باشگاه سایپا هم به این موضوع اعتراض کردند:

* همچنین در این بخشمصاحبه‌هایی از بازیکنان سایپاپخش شد که در آن اعلام شده بندی در قرارداد این بازیکنان وجود دارد که در آن اگر بازیکنی مصدوم شود باید جریمه مالی بدهد:

* در بخش بعدی آنالیزی در موردبازیکنان جوان لیگو تیم‌هایی که به بازیکنان جوان در ۲ فصل گذشته میدان داده‌اند پخش شد:

* قسمت بعدی برنامهآنالیز تیم ملی گوامحریف روز پنج‌شنبه تیم ملی در مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ اختصاص داشت:

* خسرو حیدری مهمان ویژه برنامه این هفته ۹۰ بود، حیدری در ابتدا در خصوص اینکه چه گزینه‌ای را به عنوان بهترین بازیکن ماه انتخاب می‌کند گفت: انتخاب من امید ابراهیمی است هرچند که احسان حاج‌صفی هم در یک ماه گذشته بازیکن فوق‌العاده‌ای بوده است. باید لژیونر شدن را به حاج‌صفی تبریک بگویم من هم سال گذشته از تیم فرانفکورت آلمان در بوندسلیگای ۲ پیشنهاد داشتم اما در نهایت تصمیم گرفتم به این تیم نروم.

وی ضمن بیان این مسئله که در استقلال ۵۱ پاس گل داده درباره علاقه‌اش به تکنیک «سر توپ» هم خاطرنشان کرد: سر توپ زدن کار هر بازیکنی نیست و خوشحالم که می توانم این کار را انجام بدهم. سر آمد تمام سر توپ زن‌ها هم لیونل مسی است هرچند که به لوئیز فیگو هم به خاطر سرتوپ‌های عالیش علاقه دارم.

مدافع تیم فوتبال استقلال در پاسخ به این سؤال که آیا چند فصل پیش به خاطر مشکل با پرویز مظلومی استقلال را ترک کرد و اینکه آیا این اختلاف الان هم وجود دارد، اظهار داشت: من در آن زمان هیچ مشکلی با مظلومی نداشتم و به خاطر مشکلاتی که در باشگاه بود استقلال را ترک کردم اما بلافاصله به استقلال برگشتم. الان هم از هواداران استقلال به خاطر این قضیه عذرخواهی می‌کنم.

حیدری در پاسخ به پرسش حنیف عمران‌زاده مبنی بر اینکه چرا فصل گذشته ارسال‌هایش ۵ متر بیشتر طول نداشته، عنوان کرد: فصل گذشته کلاً فصل خوبی برای استقلال نبود البته آقای قلعه‌نویی اعتقاد داشت ملی‌پوشان آماده نبودند و خودمان هم این موضوع را قبول داشتیم. فصل گذشته به غیر از ابراهیمی و شهباززاده کسی خوب نبود. قلعه‌نویی برای استقلال زحمت کشید و از او هم به خاطر اینکه فصل خوبی نداشتیم باز هم معذرت می‌خواهم.

وی در مورد اینکه آیا در پرسپولیس هم سابقه بازی هم دارد، گفت: من یک سال در رده جوانان برای پرسپولیس بازی کردم اما بعد از آن فقط برای استقلال بازی کردم.

مدافع استقلال در خصوص اینکه آیا این تیم می‌تواند در فصل پیش رو مدعی قهرمانی باشد، اظهار داشت: استقلال همیشه مدعی قهرمانی است اما اگر امسال جواد نکونام که یک استقلالی تمام عیار و واقعی است به استقلال می‌آمد خیلی خوب بود، من دوست داشتم نکونام با پیراهن استقلال از فوتبال خداحافظی کند.

حیدری درباره اینکه آیا بازیکنان بزرگ استقلال با جاسم کرار مشکل دارند، گفت: اینطور نیست، کرار بازیکن خوبی است اما بعضی وقت‌ها دلش می‌خواهد به عراق برود! کرار اگر آماده باشد مانند فصل گذشته می‌تواند برای استقلال بازیکن خوبی باشد.

هافبک تیم فوتبال استقلال در واکنش به این که هواداران به وی لقب فابرگاس داده‌اند تأکید کرد: هر بازیکنی که به استقلال و پرسپولیس می‌آید هوادارن برای او لقب می‌سازند، من هم به نام حیدری فابرگاس مشهور شدم. البته در گذشته پست بازی‌ام ربطی به فابرگاس نداشت اما این فصل با توجه به اینکه در میانه میدان بازی می‌کنم بیشتر شبیه فابرگاس شده‌ام.

در زیر می‌توانید فیلم این گفت‌وگو را ببینید:

فیلم

* پخش«ترین‌های» هفتهقسمت دیگر برنامه ۹۰ بود:

*شوخی‌های حنیف عمران‌زاده و آرش برهانیهم قسمت دیگر این برنامه را تشکیل داد:

*تقویم ۹۰بخش دیگری از برنامه ۹۰ بود:

* در زیر می‌توانیدبخش ۹۰ در ۹۰را ببینید:

* بررسیمسابقات لیگ یکهم بخش دیگر برنامه ۹۰ این هفته بود:

* آخرین شرایط ووضعیت سرمربیگری تیم ملی فوتسالهم بررسی شد:

* اتفاقاتی که در مشهد باعثشددیدار دوستانهتیم‌های جوانان ایران و سوریه برگزار نشود نقد شد:

* در پایان هم گزارشی ازاردوی تیم امیددر هلند پخش شد: