آزمایش لیزر پهپاد زن آمریکا / فیلم

به گزارشافکارخبر،کارخانه بوئینگ آمریکا هفته جاری سامانه جنگ افزار لیزری، که وسیله‌ای متحرک و با قابلیت بکارگیری لیزر نامرئی برای سرنگون کردن اهداف در مسافت چند صد متری(۲۲ مایلی) است را عرضه کرد.

به نوشته خبرگزاری «یونایتدپرس اینتر نشنال» سامانه یاد شده با کمک انرژی لیزری در یک نقطه آنقدر گرما ساطع می‌کند تا بدین وسیله اهدافی چون پهپاد را نابود نماید.

سامانه لیزری مستقر در خودرو

«آیساک نیل» مهندس این سامانه لیزری در این زمینه گفت: «این سامانه مانند یک دستگاه جوش کاری است منتهی از صدها متر دورتر به اهداف اصابت می‌کند.»

بر اساس این گزارش، شرکت بوئینگ اعلام کرده است که سامانه سلاح‌ لیزری با طراحی مجدد و کاستن ۴۰درصدی از وزنش اینک قابل حمل‌تر شده است. این جنگ افزار از ۴محفظه تشکیل شده و قابل حمل توسط نفر است. سامانه یاد شده در آستانه وارد شدن به عرصه رزمی است.

تصویری از پهپاد مورد حمله قرار گرفته با لیزر

«دیوید دی یانگ» نیز در مدیر بخش سامانه‌های اپتیکالی شرکت بوئینگ در این زمینه گفت: «روش‌های زیادی برای مقابله با پهپاد در برهه کنونی وجود ندارد. لیزرها ابزاری موثر علیه پهپادها هستند.»
فیلم

دی یانگ افزایش تعداد پهپادها در آسمان‌ را در سال‌های بعد از حمله مشکلات فرارو و دلیل نیاز به این سلاح نامید. بوئینگ اعلام کرده که سامانه یاد شده لیزر ۲ کیلو واتی است و البته سامانه ارائه شده به ارتش مجهز به لیزرهای ۱۰ کیلو واتی خواهند شد.

تجهیزات سامانه لیزری پهپاد زن آمریکا

این سامانه لیزری چهار محفظه ای در ۲۰ دقیقه آماده شلیک شده و اهداف تا مسافت ۲۲ مایلی را با لیزر ۱۰ کیلو واتی مورد اصابت قرار دهد.