وزارت انرژی آمریکا به راستی‌آزمایی ایران کمک می‌کند

به گزارش افکارخبر، وزیر انرژی آمریکا بامداد سه‌شنبه در ایالت «کلرادو» آمریکا گفت وزارت تحت امر او، از تخصص فنی گسترده‌ای برخوردار است که می‌تواند در فرایند راستی‌آزمایی از پایبندی ایران به تعهداتش ذیل «برجام» یاری‌رسان باشد.

او در این اظهارات در دانشکده حقوق دانشگاه «کلرادو» همچنین مدعی شد توافق هسته‌ای که واشنگتن یکی از طرف‌های امضاکننده آن است بر دانش وزارت انرژی آن کشور استوار شده است.

خبرگزاری آسوشتدپرس از قول «مونیز» نوشت: «تخصص ما در زمینه(دانش) هسته‌ای چه از نظر وسعت و چه از نظر میزان تحصص، نظیر ندارد.»

وزیر انرژی آمریکا افزود همین موجب «اعتماد به صحت ابعاد توافق ایران می‌شود.»

«مونیز» با بیان اینکه وزارت انرژی آمریکا از شبیه‌ساز‌های رایانه‌ای و فناوری‌های آزمایشگاهی برای آزمون قابلیت اعتماد زرادخانه هسته‌ای آمریکا بدون انفجارها آزمایشی استفاده کرده خاطرنشان کرد که همین «توانایی‌ها» به ایجاد شاکله «برجام» کمک کرده‌اند و در راستی‌آزمایی از آن نیز کمک‌کننده خواهند بود.

نمایندگان کنگره آمریکا که اکثریت آنها را جمهوری‌‌خواهان تشکیل می‌دهند به دنبال جلب آرای کافی برای رد سند پایانی مذاکرات هسته‌ای یا «برجام» هستند که در ۲۳ تیرماه سال جاری بین ایران و گروه ۱ + ۵ امضا شد.

دولت آمریکا، در دیگر سوی این جدال در حال تلاش برای جلب حمایت عمومی از برجام است.