هشدار رویترز به تجار روس درباره تحریم ها

به گزارشافکارخبر،ادعای کاخ سفید مبنی بر آغاز کمپین مبارزه با سرقت اینترنتی و جاسوسی اقتصادی یکی دو روزی است که با درج خبری در روزنامه «واشنگتن پست» مبنی بر اعمال تحریم علیه برخی از شرکت ها و تجار چینی بر سر زبان ها افتاده است.

اما امروزخبرگزاری «رویترز» از قول برخی منابع آگاه نوشت که دایره این تحریم ها از کشور چین فراتر رفته و احتمالا روسیه را نیز در بر خواهد گرفت که این خود می تواند در ادامه اعمال فشار های یک سال اخیر به بهانه موضع گیری کاخ کرملین در قبال بحران اوکراین و الحاق منطقه خودمختار «کریمه» به خاک روسیه، به افزایش تنش ها بین مسکو و واشنگتن منجر شود.

داستان این تحریم ها ریشه در سرقت های اینترنتی دارد که با اعلام رسمی دولت واشنگتن در اواسط ژوئن سال میلادی جاری انگشت اتهام کاخ سفید را متوجه هکرهای خارجی به ویژه چینی کرد. ادعا می شود که در جریان این سرقت، هکرها به اطلاعات بیش از ۴ میلیون کارمند فدرال دسترسی پیدا کرده اند.

البته احتمال اینکه تحریم های مطرح شده پیش از سفر ماه سپتامبر «شی جینپینگ» رئیس جمهوری چین، اعمال شود بسیار کم است و در مورد دوم نیز سفارت روسیه در واشنگتن حاضر به پاسخگویی به خبرگزاری رویترز نشد.

«جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید هم از تایید این مطلب که ممکن است شرکت ها و تجار چینی هدف تحریم های آمریکا قرار بگیرند طفره رفت با این حال تاکید کرد که دغدغه های امنیت سایبری آمریکا برای پکن تازگی ندارد و مایه تعجب آن نخواهد بود.

وی در ادامه صحبت های خود گفت: عاقلانه نیست که درباره اهدافی که احتمالا مورد تحریم واقع می شوند صحبت کنیم چراکه به این ترتیب به آنها فرصت اتخاذ اقدامات لازم برای گریز از آن تحریم ها را می دهیم.