بردن سکه طلا به زندان غیر مجاز است

به گزارشافکارخبر، محمدعلی اسفنانی در خصوص ورود وسایل غیرمجاز به زندان‌ها اظهار داشت: ما باید اصل را بر این بگذاریم که زندانی هیچ وسیله غیرضروری را به همراه نداشته باشد.

وی افزود: در آیین‌نامه زندان‌ها مشخص شده که وسایل ضروری و شخصی زندانیان چه چیزی است و غیر از آنها بقیه موارد غیرمجاز است.

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس با اشاره به ماده ۵۶ آیین‌نامه اجرایی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، گفت: زندانیان مجاز هستند در زندان فقط از لوازم و اشیای شخصی استفاده کنند در غیر این صورت طبق نظر شورای انضباطی با آنها برخورد می‌شود.

وی تأکید کرد: کتاب و نشریات مجاز، خمیر دندان و مسواک غیرفلزی، جای صابون غیرفلزی، صابون و شامپو، ابر حمام، شانه غیرفلزی، دو عدد حوله کوچک، دو جفت جوراب، لباس زیر بنا به ضرورت بهداشتی، نوشت‌افزار اعم از کاغذ، پاک، مداد و خودکار، عینک طبی و لوازم بهداشتی دیگر با اجازه بهداری زندان، ناخن‌گیر فاقد چاقو، ماشین اصلاح دستی و رادیوی یک موج باطری‌دار از جمله وسایل مجاز در زندان‌ها است.

اسفنانی در خصوص ورود سکه طلا به زندان گفت: سکه نمیتواند مشمول وسایل مورد نیاز زندانی باشد و به همین جهت هم غیرمجاز تلقی میشود.