اسد رئیس جمهور قانونی سوریه است

به گزارشافکارخبر،شبکه خبری راشاتودی در خبری فوری اعلام کرد سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در سخنانی تصریح کرد بشار اسد، رئیس جمهور قانونی سوریه است.

وی امروز در سخنرانی خود برای دانشجویان مؤسسه روابط بین الملل مسکو به مناسبت " روز آگاهی " که هر ساله با آغاز سال تحصیلی جدید برگزار می شود تصریح کرد: ارتش سوریه تنها نیروی زمینی در مبارزه با داعش به شمار می رود. وی اعلام کرد بحران سوریه سبب بروز مشکل مهاجرت شده و ساقط کردن اسد راه حل به شمار نمی رود.
لاوروف همچنین تصریح کرد تهدیدات تروریستی یکی از مهمترین چالشهای پیش روی جهان است. وی اعلام کرد با گروه بریکس و سازمان شانگهای با هدف مقابله با تروریسم همکاری خواهیم کرد. لاوروف همچنین اعلام کرد کنگره امریکا مانع اصلاحات نظام پولی جهان شده است. وی درباره گروه تروریستی داعش نیز گفت: مبارزه با داعش بدون بکارگیری معیارهای دوگانه امری مطلوب به شمار می رود. وی تصریح کرد غرب ذهنیت سلاح های کشتار جمعی را در عراق و با هدف جنگ علیه صدام حسین بوجود آورد. وزیر خارجه روسیه تصریح کرد داعش در عراق بوسیله مداخله خارجی ها شکل گرفت. وی همچنین اعلام کرد با وزیر خارجه عربستان درباره مشارکت تمامی طرفها در مبارزه با داعش صحبت کرده ایم.