دخالت نظامی روسیه در سوریه

به گزارشافکارخبر،شبکه ۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی از کاهش حجم حضور گروهک‌های تروریستی در جنوب سوریه خبر داد و مدعی شد که تهران و مسکو تصمیم به دخالت مستقیم در حمایت از «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه گرفتند.

به گزارش روزنامه اینترنتی «الرأی الیوم»، شبکه دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از منابع امنیتی عالیرتبه تل‌‌آویو از کاهش شمار تروریست‌ها در جنوب سوریه پرده برداشت و علت این امر را عدم توانایی گروه‌های تروریستی بر هماهنگی بین خودشان برشمرد.

این شبکه تلویزیونی از وجود مشکلاتی درباره روابط بین افراد مسلح مستقر در جنوب سوریه و اتاق فرماندهی موجود در خاک اردن نیز سخن گفت و از مشارکت افسران آمریکا در اتاق عملیات اردن به منظور هدایت عملیات از راه دور، پرده برداشت.

در همین راستا، منابع خبری رژیم صهیونیستی روز گذشته مدعی بروز تحولی استراتژیک در عرصه تحولات سوریه شدند که احتمالا در آینده نزدیک ظاهر شده و روند درگیری ها و توزان قدرت در این کشور را بر هم زند.

این گزارش حاکی است که «مقامات روسیه و ایران اخیرا تصمیم استراتژیکی مبنی بر دخالت مستقیم در درگیری‌ها و ایستادگی در کنار نظام سوریه اتخاذ کردند».

بر اساس ادعای روزنامه یدیعوت آحارونوت، منابع دیپلماتیک غربی با بیان اینکه تصمیم مشترک تهران و مسکو، دخالت نظامی روسیه با مشارکت هزاران سرباز و خلبان در نبرد سوریه را شامل میشود، افزودند: قرار است شماری از خلبانان روس طی چند روز آینده به سوریه اعزام شده و جنگندهها و بالگردهای وابسته به نیروی هوایی روسیه را علیه گروهک داعش و سایر گروههای تروریستی ضد نظام سوریه، بکار بگیرند.