واکنش سروری به اظهارات سرخو

به گزارشافکارخبر،پرویز سروری در جریان یکصد و هفتاد و نهمین جلسه علنی شورای شهر تهران و در واکنش به اظهارات محسن سرخو مبنی بر تمامیت خواهی اصولگرایان، گفت: انتظار نداشتیم بعد از یک انتخابات بی‌حاشیه چنین مسایلی مطرح شود. همه ما به دموکراسی قائل هستیم و قرار نیست و اینکه هرگاه رأی نیاوردیم، این رویه را زیر سوال ببریم، چیز جدیدی است.

وی با بیان اینکه سوابق اصلاح‌طلبان نشان در مجلس ششم نشان داده که تا چه اندازه وسعت نظر دارند، به عدم تصویب اعتبارنامه حدادعادل اشاره کرد و گفت: در دولت اصلاحات حتی آبدارچی ها را هم تغییر دادند و هنگامی که در راس قدرت بودند نیز خبری از وسعت نظر نبود.

سروری با اشاره به اینکه اصلاح‌طلبان شورای شهر مدتی اعضای مستقل را به باد تحقیر و توهین گرفتند و رأی آنها را زیر سوال بردند، گفت: تقاضا می‌کنم این مسایل را به صحن شورا نکشید و موضوعات را سیاسی نکنید. قرار ما این بود که شورا فارغ از نگاه سیاسی به موضوعات ورود کند.

ولی‌الله شجاع پوریان، عضو کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر تهران نیز پس از استماع سخنان سروری، سرخو و حکیمی پور، ضمن تبریک به منتخبان هیات رییسه، اظهار کرد: انتخابات یک بحثمدنی است و حق اکثریت است که همه اعضای هیئت رییسه را از میان خود انتخاب کنند.

شجاع‌پوریان: می‌دانستیم فقط ۱۳ رأی داریم


وی با بیان اینکه پیش بینی می‌کردیم نگاه فراکسیونی در جلسه امروز حاکم باشد، افزود: در آخرین جلسه اصلاح‌طلبان در روز گذشته، همه می دانستیم که از ۱۳ رای برخوردار خواهیم بود اما در رقابت شرکت کردیم. اگر کسی از این انتخابات ابراز گلایه می‌کند، نگاه شخصی خود را مطرح کرده است.

شجاع پوریان از احمد حکیمی پور هم انتقاد کرد و گفت: توقع چنین اظهاراتی از ایشان که خود دبیرکل یک حزب است، نمی‌رفت.

وی که از اعضای مجلس ششم نیز بوده است، مدعی شد که حدادعادل نفر ۳۱ در انتخابات مجلس وقت بوده و با ابطال ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار رای موفق به ورود به مجلس شده است.