دستگیری مجدد موبایل‌قاپ ۱۷ ساله

به گزارشافکارخبر،مأموران کلانتری ۱۱۵ رازی درحین گشت زنی در محدوده میدان راه آهن به دو سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا ۱۲۵ قرمز مشکوک شده و پس از متوقف کردن آنها و انجام بررسی های اولیه اقدام به انتقال دو سرنشین موتورسیکلت به کلانتری کردند.

سپس با توجه به وقوع سرقت های متعدد توسط سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا ۱۲۵ قرمز رنگ، هر دو سرنشین موتورسیکلت در اختیار پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.

با انتقال دو متهم دستگیر شده به پایگاه هشتم پلیس آگاهی، عبید ۱۷ ساله(تابع کشور افغانستان) به عنوان یکی از مجرمان سابقه دار و حرفه ای کیف قاپی و سرقت گوشی تلفن همراه به شیوه موبایل قاپی مورد شناسایی قرار گرفت.

بررسی سوابق عبید نشان داد که وی تاکنون سه بار به اتهام ارتکاب جرایم مرتبط با کیف قاپی و موبایل قاپی دستگیر و روانه کانون اصلاح و تربیت شده اما هر بار پس از طی دوران کوتاهی از دوره محکومیت آزاد شده است.

عبید در همان تحقیقات اولیه صراحتا به دهها فقره موبایل قاپی در سطح شهر تهران، به همراه دیگر متهم پرونده بنام رومل - ۱۸ ساله و تبعه کشور افغانستان - اعتراف و عنوان داشت: گوشی های سرقتی را به قیمت هر گوشی حداکثر ۱۵۰ هزار تومان فروخته یا آنها را با موادمخدر از نوع شیشه مبادله می کردیم.

با توجه به اعتراف صریح متهمان به تعداد زیادی سرقت به شیوه موبایل در مناطق مختلف شهر تهران به ویژه در میدان و خیابان امام خمینی(ره)، چهارراه امامزاده معصوم، خیابان خوش، منیریه، میدان و خیابان جمهوری، میدان مقدم، خیابان کمال زاده، منطقه فلاح، خیابان جمهوری، خیابان کارگر، خیابان ولیعصر، خیابان انقلاب و … و با بررسی پرونده سرقت های مشابه صورت گرفته توسط دو سرنشین جوان یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا ۱۲۵، دهها مالباخته شناسایی و پس از حضور در پایگاه هشتم پلیس آگاهی موفق به شناسایی دقیق هر دو متهم پرونده شدند.

یکی از مالباختگان در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در ساعت ۱۱ مورخه ۲۲ خرداد ۹۴ در خیابان بروز واقع در منطقه فلاح در حال تردد بودم که ناگهان ترک نشین یک دستگاه موتورسیکلت هوندا ۱۲۵ اقدام به قاپیدن گوشی تلفن همراهم کرد.

مالباخته ای دیگر گفت: در مورخه ۳۱ خرداد ۹۴ و در خیابان ارومیه، یکی از متهمان - رومل - اقدام به سرقت گوشی تلفن همراهم به شیوه قاپیدن کرد.

مالباخته ای دیگر با اشاره به سرقت گوشی تلفن همراهش از داخل خودرو گفت: در مورخه ۱ تیر ۹۴ در اتوبان شهید نواب، بین خیابان سینا و صفری در داخل ماشین در حال مکالمه با تلفن همراه بودم که یک دستگاه موتورسیکلت با دو سرنشین اقدام به سرقت گوشی تلفن همراهم کرد و در خلاف جهت حرکت خودروها از محل متواری شد.

سرهنگ کارآگاه حمـدالله علیزاده، رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهمان به تعدد سرقت های صورت گرفته در سطح شهر تهران، شناسایی دهها مالباخته، تعدد سرقت ها در مناطق مختلف شهر تهران و به جهت شناسایی دیگر جرایم ارتکابی و شناسایی سایر شکات و مالباختگان ، دستور انتشار بدون پوشش تصویر هر دو متهم از سوی مقام محترم قضایی صادر شده است ؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهمان شدند دعوت می شود تا جهت پیگیری شکایات خود به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ در میدان حـر - انتهای خیابان ۱۲ فروردین مراجعه کنند.