هشداربه وزش باد ۷۰ کیلومتری در تهران

به گزارشافکارخبر،احد وظیفه با بیان این مطلب افزود: عصر امروز وزش باد شدیدی با سرعت بین ۵۰ تا ۷۰ کیلومتر در ساعت در برخی نقاط پایتخت پیش بینی می شود که این امر موجب بروز گرد و غباری با شدت روز گذشته به صورت محلی در برخی نقاط تهران می شود.

به گفته وی این شرایط با شدت کمتر در استانهای قم، سمنان، اصفهان و مرکزی به صورت نقطه ای رخ خواهد داد.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اظهار داشت: همچنین به دلیل موجی در حال گذر در کشور عراق، گرد و غبار در استانهای خوزستان، ایلام، کرمانشاه و بخش هایی از کردستان و همچنین بخش های مرکزی کشور البته با شدت کمتر از عراق، رخ خواهد داد.

وظیفه تصریح کرد: گرد و غبار عصر امروز و اوایل شب در پایتخت نیز هم منشاء داخلی از دشت های جنوبی استان و هم منشاء خارجی شامل گرد و غبار عراق خواهد داشت.

وی افزود: همچنین امروز در بخش های شمالی و شمال غرب کشور، شامل دامنه های شمالی و جنوبی البرز، استان البرز، گیلان، گلستان، مازندران، اردبیل، بخش های جنوبی آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، ارتفاعات شمال استان تهران، شمال سمنان، شمال البرز، قزوین، زنجان، کردستان و بخش هایی از استان های مرکزی و همدان، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید رخ خواهد داد.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تصریح کرد: به علت رگبار، رعد و برق و بارش شدید محلی، رودخانه های فصلی در استانهای خراسان شمالی، گلستان، مازندران، گیلان، ارتفاعات شمال تهران، مناطق شمال سمنان، زنجان، قزوین، اردبیل و مناطق جنوبی استانهای آذربایجان شرقی و غربی، عصر امروز به صورت موقت سیلابی خواهند شد.

وظیفه یادآور شد: فردا این شرایط در مناطق مرکزی و غربی کشور کاهش می یابد و در مناطق شرقی البرز و شمال شرق کشور متمرکز می شود. بدین ترتیب صبح فردا بارش باران پراکنده در شمال خراسان رضوی، شمال سمنان، گلستان، خراسان شمالی و مازندران پیش بینی می شود.

به گفته وی به دلیل عبور جبهه سرد از کشور، عصر امروز و فردا شاهد افت دما در بیشتر نقاط کشور به ویژه نیمه شمالی خواهیم بود.