به گزارشافکارخبر،طبق مطالعات انجام شده از سوی اسکانو(جستجوی هوشمند ملک) ضریب نفوذ اینترنت در ایران حدود ۵۳ درصد است و بیشتر مردم برای یافتن خانه برای خرید یا اجاره به‌جای اینترنت از ابزارهای سنتی‌تر چون روزنامه و دفترهای آژانس‌های املاک استفاده می‌کنند. در ضمن در ایران ۷۰ درصد از متقاضیان خرید یا فروش ملک مرد هستند و تنها ۳۰درصد از متقاضیان زن هستند.

این در حالیست که بیش از۹۰ درصد مردم آمریکا خانه خود را از طریق اینترنت پیدا می‌کنند. طبق تحقیقاتی که موسسه ملی املاک آمریکا و گوگل به‌طور مشترک انجام داده‌اند، بیش از ۹۰ درصد مردم آمریکا پیش از اقدام به تغییر خانه، جستجوی خود را از اینترنت آغاز می‌کنند. طبق این پژوهش ۵۳درصد از افرادی که در اینترنت خانه یا ملک جستجو می‌کنند، زن هستند و ۴۷ درصد مرد. ضریب نفوذ اینترنت در آمریکا حدودا ۱۰۰ درصد است و تنها ۳۰درصد از مردم برای خرید و فروش ملک از روزنامه استفاده می‌کنند. در آمریکا ۳۱ درصد از متقاضیان ملک ۲۵تا۳۴ ساله هستند، ۲۱ درصد۳۵ تا۴۴ ساله، ۲۱درصد بین ۴۵ تا۵۴ ساله و ۱۴ درصد بالای ۵۵ سال سن دارند و تنها هشت درصد از متقاضیان ملک در آمریکا بین ۱۸ تا۲۴ سال سن دارند. طبق مطالعات اسکانو در ایران نیز حدود ۴۰درصد از متقاضیان ملک، بین ۲۵تا۳۴ سال سن دارند. ۱۹درصد بین ۱۸تا ۲۴ ساله هستند و حدود ۱۸درصد بین ۳۵تا۴۴ سال سن دارند.

با توجه به گسترش استفاده از اینترنت در ایران به نظر میرسد مردم ایران نیز برای استفاده از خدمات و محصولات به فضای آنلاین توجه بیشتری نشان دهند. استفاده از فضای آنلاین کمک میکند کاربران راحتتر با خدمات و اطلاعات مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند و علاوه بر اینکه میتوانند در همه ساعات شبانهروز از اطلاعات و خدمات استفاده کنند، فضای مجازی قدرت انتخاب بیشتری به آنها میدهد.