۲ روستای سوری، در محاصرۀ تروریست ها

به گزارشافکارخبر،تشدید محاصره دو روستای کفریا و الفوعه در شمال شرق ادلب، توسط تروریست های جیش الفتح، زندگی هزاران شهروند سوری را تهدید می کند.

تروریست ها بعد از پیشروی در منطقه الصواغیه در جنوب شرقی الفوعه و سیطره بر چندین نقطه از آن، طی مدت ۲۴ ساعت ۱۵۰۰ گلوله خمپاره، به این دو روستا شلیک کردند که در اثر آن، شماری از غیرنظامیان، شهید و زخمی شدند.

یک منبع میدانی با بیان این که حمله اخیر به الصواغیه در نوع خود شدیدترین بوده است، خاطر نشان کرد که تروریست ها با بیش از ۷۰۰ فروند موشک و خمپاره این منطقه را هدف قرار دادند، به طوری که نیروهای دفاعی مجبور به عقب نشینی از سه نقطه شدند. با این حال، بر اثر مقاومتِ مدافعان این منطقه، شماری از عناصر تروریست، از جمله " علی زعرور " مسؤول میدانی گردان دوم تیپ ۱۰۱ پیاده وابسته به گروه موسوم به ارتش آزاد کشته شدند.

به گفتۀ این منبع، که خواست نامش فاش نشود، تروریست های گروه موسوم به " الفتح " به همه نقاط تعیین شده برای دفاع از دو روستا به طور همزمان حمله کردند، اما سخت ترین درگیری ها در الصواغیه بود زیرا به سبب استفادۀ اهالی از محصولات کشاورزی، این منطقه، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
در این میان، کمیته های دفاعی پاتک را در دستور کار قرار داده و یکی از مواضعِ از دست رفته را پس گرفتند و در حال حاضر، درگیری ها برای بازپس گیری سایر نقاط و بازگرداندن حلقه امنیتی به پیرامون شهرک الفوعه ادامه دارد.

منبع مذکور از احتمال بدتر شدن اوضاع به سبب تنگ تر شدن حلقۀ محاصره و نبود کالاهای اساسی زندگی و همچنین حجم عظیم ویرانی ها ابراز نگرانی کرد، اما در عین حال از روحیه بالای رزمندگانی خبر داد که برای دفاع از دو روستا، عزم خود را جزم کرده اند.
وی تاکید کرد: رزمندگان، به تروریست ها اجازه نخواهند داد به روستاها نزدیک شوند حتی اگر دفاع از ساکنان روستاها به قیمت جانشان تمام شود.

اهالی دو روستا از دولت خواستند که قبل از بحرانی تر شدن اوضاع انسانی و بهداشتی، بالگردهایی برای رساندنِ کمک های بشردوستانه بفرستد، زیرا وسایل امدادرسانی در بیمارستان های میدانی کمیاب شده و برخی از مواد لازم حتی نایاب شده اند.

همزمان با تشدید بحران در دو روستای الفوعه و کفریا صدها نفر با برگزاری تظاهرات، جاده فرودگاه بین المللی را با آتش زدن لاستیک بستند و شکستن محاصرۀ این دو روستا را خواستار شدند و به این منظور، تحت فشار گذاشتن تروریست های غوطه شرقی در حومه دمشق و محله الوعر در حمص به منظور ناچار شدن به فک محاصرۀ الفوعه و کفریا را درخواست کردند.